Dcera a agresivita
Maja
Dobrý den,prosím o pomoc.Moje 14 letá dcera se kterou žiji sama a bývala na mě do 13 let závislá a hlavně hodná.Se rázem změnila na nezvladatelnou .Od mala mívala poruchy učení,takže škola jí nejde ,je ale hezká a začalo se kolem ní točit moc kluků a ona toho začala zneužívat.Jelikož nemá uspěchy v učení ,ale u kluků.V 11 letech už dostala menstruaci a asi rychle vyspěla.Já se snažím uživit rodinu jelikož otce nemá a nikdy neměla,tak sem začala pracovat na tři směny i po sobotách aby jí nic nechybělo.Tento rok se její chování změnilo tak že začíná být na mě agresivní neustále mi vyhrožuje že se zabije,podřeže že mě nenávidí a celou rodinu.Se spolužáky si nerozumí ,řekla že nebude chodit do školy (8 třída).Chce abychom se odstěhovaly a věčně ji něco vadí.Nedávno že jsem ji odmítla půjčit lak na vlasy mi vyhrožovala že mě zabije a nadávky do p...,a jiné na mě začala si klidně dovolovat .Sem z toho upřímně na nervy a nešťastná a vůbec nevím co dělat.Volala jsem psychiatrovi a do pedagogické poradny a ona odmítá se mnou tam jít ,prý tam patřím já mi řekla a že už se těší až skapu.našla si teť kamarádku,která žije ve velmi špatné rodině kde se pije nadává a asi se podle ní začala taky tak chovat.Já nepiji ,nekouřím a sem jen v práci a doma a asi že jsem málo doma a jen pracuji tak proto takto má výchova dopadla.Několikrát se začala řezat na rukou když jsem ji nevyšla vstříc a hlavně my vyhrožuje když jdu do práce ,že ji tu najdu mrtvou.Dnes utekla z domu aniž by mi řekla kam jde zničeho nic začne být hysterická ,zlá ,křičí rozbíjí věci.Začínám se bát jestli nebere nějaké drogy a nebo nemá deprese.Nevím co dál pokud přestane chodit do školy a utíkat v noci z domu když jsem v práci.tet jsem ji zabavila počítač,jelikož nedělá doma vůbec nic a jakoukoliv pomoc mě či se učit odmítá se sprostými slovy.Uvažuji i o nějakém ústavu.Prosím poraďte nemám tu nikoho ani žádnou rodinu kdo by mi pomohl

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete, se zdá poměrně vážná a vyhrocená. Především pokud dcera mluví o sebevraždě a utíká z domova. Je ještě dost mladá a Vy za ni máte právní i faktickou zodpovědnost, takže je to rozhodně třeba řešit. Umístění do ústavu bych považovala za krajní řešení. Nejprve by bylo dobré o celé situaci se podrobně a osobně poradit, a to zřejmě i opakovaně. Obrátila bych se znovu na psychologickou poradnu, a to klidně i bez dcery. Možná tam s Vámi časem půjde také, teď je ale třeba, abyste Vy věděla co dělat, abyste také měla v celé situaci nějakou oporu, když nemáte v okolí nikoho. Objednejte se co nejdříve sama, proberte s nimi celou situaci a udělejte společně plán, jak s dcerou dál postupovat. Čím dříve to uděláte, tím dřív dříve se zaství propad, který teď zažívá dcera i váš vzájemný vztah.