thc vs. prolakin
AdrikaPaprika
Dobrý deň,
už asi trištvrte roka mám taký problém, že sa mi v prsiach tvorí malé množstvo tekutiny-akoby \"mlieka\". Bola som na rôznych vyšetreniach, kde mi nič závažné nezistili, teda okrem zvýšenej hladiny prolaktínu. Nechcem do seba automaticky pchať lieky na potlačenie tohto javu, radšej sa snažím náisť príčinu, (aj keď svojej doktorke tým očividne leziem na nervy). Neviete či môže mať súvis zvýšená tvorba prolaktínu s fajčením trávy? Na internete som zistila že opiáty a utišujúce lieky tento vedľajší účinok môžu spôsobiť, je možné že to spôsobuje aj trafka?
Ďakujem za odpoveď :)

Odpověděl: Alena Trojáčková
Dobrý den, omlouvám se za pozdní odpověď, ale Váš dotaz je velice specifický a potřebovala jsem k němu dohledat řadu informací. V odborné literatuře jsem našla, že kouření marihuany spíše hladiny prolaktinu snižuje, případně je neovlivňuje vůbec. Problém bude tedy asi jinde. Ale můžete zkusit přestat s užíváním konopí a případný efekt uvidíte. Nicméně THC se v těle hromadí a je detekovatelné i
několik týdnů (záleží na dlouhodobosti a intenzitě předchozí kouření marihuany), tzn. že účinek se může projevit až za delší dobu.