pro Markéta K.
líza
Dobrý den Markéto,Před časem jsem kontaktovala tuto poradnu s dotazem jak mám říct sestře,že vím o její závislosti na pervitinu a jak jí přimět k léčbě,ptala jsem se 11.6. tohoto roku.Bohužel jsem stále tam kde jsem byla předtím,jen s tím rozdílem,že teď už to mám potvrzené,rozbor prášku z pytlíčku nalezeném u sestry potvrdil velmi kvalitní pervitin.Jsem bezradná.Mám teď i spojence a to jejího přítele,který i přes to je stále s ní a spolu se snažíme vymyslet,jak jí zachránit.Má sestra bývala úžasný člověk,ale teď z ní je náladová fůrie,která už ani neví kdy lže a kdy říká pravdu.Nevím co máme dělat dál,ve chvíli kdy na ní udeříme a řekneme,že to víme,začne vytahovat špínu na všechny kolem,začne křičet a vše otáčet na druhé,ona v žádném případě nepřizná,že má problém.Poraďte mi ještě jednou nějaký přibližný postup,jak bysme měli se švagrem jednat.Popřípadně i nějakou poradnu,kde by nám mohli pomoci.Děkuji moc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel se mi nedaří vyhledat Vaše předešlé dotazy...
Pokud se situace nijak nelepší, doporučuji se obrátit na pomoc a vše více podrobněji řešit v osobním kontaktu. Motivace nemotivované závislé osoby je leckdy běh na dlouhou trať a rozhodně to není nic snadného. S průběžným využitím odborné pomoci máte možnost jednotlivé kroky konzultovat, radit se, získávat podporu...
Kdyby se dotyčná osoba rozhodla pomoc také využít, snadněji pak vše zařídíte (detoxifikaci, léčbu) atd...
Zde si můžete pročíst základní a obecné rady pro blízké osoby:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Zdali by Vám nevadilo navštívit Prahu, doporučuji se spojit s kolegyní, která se na práci s blízkými osobami přímo specializuje, zde kontakt.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Na konzultaci je třeba se objednat předem během provozní doby /POažPá 9,00 - 19,00/. Veškeré poradenské služby nabízí Poradna bezplatně.
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
V Plzni specializovaná poradna přímo pro rodiče a blízké není, ale můžete využít služeb K-centra. Ty mimo jiné nabízí ve svých službách i poradenské služby rodinám a blízkým (bezplatně, nezávazně, anonymně)...
Kontaktní centrum
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Havířská 11Plzeň
Tel: 377421374
fax: 377421374
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Špillerová
Více zdehttp://www.cppt.cz
Zde na tomto odkaze naleznete další možná zařízení, kde byste se mohli v Plzni informovat, pokud by Vám uvedený kontakt nevyhovoval:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Zatím se mějte hezky. Spojte se s poradnou či K-centem co nejdříve. Budu ráda, když nám dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Držíme palce!
S pozdravem Markéta K.