Kočka a pervitin
Lili
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může zvířeti ublížit, když např oblizuje ruku sjetému člověku. Není pro ně ten toxický pot nebezpečný? A co se děje se zvířetem, když samo omylem nějakou drogu užije? působí to na ně stejně jako na lidi? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
koncentrace drogy v lidském potu nemůže být tak vysoká, aby účinně intoxikovala domácí zvíře. U naprosté většiny drog se téměř všechny ještě v organismu rozloží na zcela odlišné látky. Kdyby tomu tak mohlo být, věřte, že pak by závislí na drogách velmi často trávili čas v olizováním jak sebe sama, tak navzájem. Je ale prokázáno, že lidský pot je v podstatě jedovatý. Nejjedovatější pak bývá pot z chodidel a dolní části nohou. Požití jediného náprsku pak může způsobit, aby se jím otrávil dospělý člověk. Většina zvířat však bývá odolnější.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověd' užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji krásný zbytek léta,
Amrit Sen.