zavislost
Alex
Ahoj mam dotaz ohledne zavislosti na pervitinu.Je to tak rok a pul zpatky co jsem zacal s pervitinem.Ze zacatku to bylo jen obcas,treba na nejake akci vetsi,jednou za dva mesice,pak jednou za mesic,pak parkrat do mesice a ted posledniho neceliho pul roku si davam kazdy tyden a z toho tydne profetuju tak dva az sest dnu jak kdy,takze v podstate za celej tejden sem bez toho tak dva az tri dny a tkhle to je porad dokola.Nanejvis jsem to vydrzel bez toho 8 dni dyl ne.Po dvou dnech co si nedam me prepadne obrovska az nesnesytelna chut,mam deprese a jsem nervozni.Navic uz na tom nemam ani ty dobry stavy co ze zacatku,mivam i na tom nekdy depky ,ale uz to nebyva vetsinou to co driv.Poradte mi co dal,jsem uz zavisly nebo to je jenom vsugerace?Samozrejmne sem musel zvisit uz i davky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pervitin je především psychicky návykovou látkou. To znamená, že při jeho vysazení Vás nebudou čekat žádné dramatické abstinenční příznaky, jako je možno vidět ve filmech. Psychická závislost se projevuje silnou a neodolatelnou chutí po dalším užití, kterou jste jistě i Vy, musel sám (dle toho co uvádíte) zaznamenat.
To, jak jste zde popsal vývoj Vaší závislosti je celkem běžný průběh...nejdříve konzumace občas, příjemné prožitky, postupně se droga konzumuje častěji a ve větších dávkách a příjemné prožitky nejsou již tak silné a dostavují se i pocity nepříjemna... Takto to bohužel je, neprožíváte nic neobvyklého. A bude to stále horší. Netuším, co vše Vám do této chvíle droga stačila již vzít, nicméně s drogami život snadný není a přivádí uživatele do nemalých nesnází. Otázkou teď je, zda Vám to takto vyhovuje nebo zda by nestálo se nad vším více zamyslet a třeba se nepokusit pervitin ze svého života vypustit.
O pervitinu zde:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud byste měl zájem si o Vašem braní s někým nezávazně pohovořit v osobním kontaktu, klidně napište a uveďte, odkud jste. Můžeme Vám doporučit vhodný kontakt. Nemusíte se ničeho obávat, můžete se jenom nezávazně, anonymně a bezplatně informovat o možnostech pro Vás a pak se svobodně rozhodnout co dál. Léčba drogové závislosti je založena na spolupráci a motivaci, dobrovolný vstup je tedy nezbytný. Tak to zvažte.
Zatím se mějte hezky, buďte opatrný a klidně pište, pokud bude třeba...
S pozdravem Markéta K.