test
vera
Dobrý den,
děkuji Vám moc za odpověd. Nevěděla jsem, že to takhle pěkně funguje. Jste moc hodná. Já Vám to tedy ještě upřesním. Syn šel na testy ohledně drogám /někdy si něco zakouřil/ a musí je dodat k soudu ohledně styku s dcerou
/není žádnej feták, ale něco si sem tam dal/.Přítelkyně ho stále napadá ohledně drog a to použila i u soudu. Od soudu ani nemá žádný papír - jen, že má jít na krev. Lékařka mu řekla, že to jou tyto testy screeningové a musí zaplatit 2000 Kč. Nemáme žádné zkušenosti.
Dal i moč, tak se docela bojím, jak to dopadne. Jsou to asi podrobné testy a někdo říká, že se to pozná třeba půl roku zpět. Nevím co pak dělat, když budou špatný.
Děkuji Vám za ochotu

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
snad Vás částečně uklidním tím, že testy určitě nedokážou detekovat užití před půl rokem. Pokud by syn byl pravidelným uživatelem, může se případná pozitivita projevit i po několika týdnech, velmi zřídka po době delší, než jeden měsíc. Co dělat, kdyby synův test byl pozitivní, Vám dost dobře neporadím, matka dítěte pak bude mít v ruce silný a zcela legitimní trumf k tomu, aby vyvíjela účinný tlak, aby například omezila další otcův styk s dítětem. O tom všem ale rozhoduje soud. Pokud by ten dopadl k synově nespokojenosti, má tu možnost se drogám následně zcela vyhýbat, nechat se průběžně testovat a uspět v dalším kole následného jednání, které by ale musel zřejmě sám iniciovat. Předesílám, že soud v těchto případech řeší zájmy nikoliv rodičů, ale zájmy dítěte. Proto bere v potaz i mnoho dalších okolností, od kterých se také jeho rozhodnutí odvíjí. Nebudu se proto rozepisovat o tom, že dítě v péči někoho, kdo bere drogy byť jen občas a u kterého hrozí, že by jejich užívání mohlo ohrozit jeho spolehlivost, nemůže být v bezpečí.
Pokud by syn potřeboval právní pomoc a informace, jak postupovat nejlépe dál po právní stránce, je možné se obrátit na bezplatnou Právní poradnu A. N. O., která poskytuje pomoc lidem, kteří se dostali do právních problémů v souvislosti s užíváním drog a jejich blízkým. Kontakt najdete na www.asociace.org pod kolonkou právní poradna. Bylo by ale potřeba, aby se do řešení situace zapojil Váš syn.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji vše dobré,
Amrit Sen.