test
vera
Prosím, když syn šel na testy /screeningové vyšetření/ krev a moč.
Dotaz, jak dlouho poznají z tohoto testu, že si třeba něco zakouřil.
Příklad v měsíci květnu si zakouřil - jestli to z tohoto vyšetření poznají.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, z jakého důvodu šel syn na vyšetření - zda se jedná o preventivní prohlídku u lékaře nebo zda se jedná o cílené testy na přítomnost drog. Při běžném lékařském vyšetření se nedělají testy na přítomnost drog, takže z toho nemusíte mít obavy. Pokud by synovi dělali testy přímo na drogy (usuzuji z Vašeho "něco si zakouřil", že se jedná nejspíš o marihuanu), tak to, zda se něco zjistí, závisí především na tom, kdy naposledy kouřil a jak dlouhou a intenzivní s tím má zkušenost. Pokud si naposledy dal marihuanu v květnu, tak není žádné riziko, že by se na to přišlo, ať už při testech na drogy nebo při jiném vyšetření.
Obecně lze říct, že užití marihuany se dá z krve detekovat cca do 14 dní (u testů z potu a slin je to podobné), z moči je možné THC (účinnou látku marihuany) a její metabolity zjistit až do 1 měsíce, výjimečně i déle. Pokud se jedná o jednorázové užití, bývají testy negativní do několika dní, pokud by se jednalo o dlouhodobé a intenzivní předchozí užívání může, bude doba blížit spíše horní hranici.