rada
dred
dobry den mam kamarada a kamaradku kteri si pichaji pervitin a jak je pozoruju a posloucham jak a co si spolu vypraveji a rikaji ale boji se jit k doktorovi tak ja se chci poradit s vami pichaj si rekneme jen do oblasta predlokti ale ruzne na bycepsich ramenou stehnech a snad i na krku a uchu se jim delaji boule ktere si pak mackaji a tece jim stoho asi voda pak maj strupy nebo snad seto jmenuje abcesy.Rad bych jim pomohl kdyz uz je nedonutim s drogama prestat

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
abscesy se skutečně injekčním uživatelům dělají, většinou v místě nebo blízkosti vpichu, někdy ale i jinde (ucho je tedy trochu zvláštní místo). Jsou vyplněny hnisem, ne vodou a při špatném ošetření mohou být snadnou vstupní branou infekce do těla. Proto je třeba ošetřovat je správně. Nejlepší by bylo poslat Vaše kamarády do nejbližšího Kontaktního centra, kam mohou přijít anonymně a bezplatně a v rámci otevíracích hodin bez objednání. Abscesy jim tam prohlédnou, určí, o co vůbec jde, případně ošetří a také jim doporučí, jak s nimi zacházet doma. Prostě jim v tomto směru podají všechny potřebné informace.