Pro Janu Justinovou
ANDY.02
Můžu dostat Váš e-mail? Odpověd na Váš předešlý vzkaz : přítel má náročnou práci o kterou nechce přijít, se známými se kterými v minulosti bral pervitin se vídá dál a kouří trávu, (oni berou dál) já jsem v podstatě jediná kdo ne, zatím sice odolává a sám chce vydržet kvůli mě aspon co mi tvrdí, ale viditelné deprese spojené se zvracením pláčem má poslední dobou často, (naštěstí netrvají moc dlouho a do hodiny přejdou). S pervitinem přestal už jednou v minulosti ale pak se k němu na čas zas vrátil. Pošlete mi nějakou adresu centra poblíž Blanska? (případně Brno)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v podmínkách, které popisujete (náročná práce, deprese, pravidelný kontakt s přáteli, kteří užívají pervitin, kouření marihuany), je téměř nemožé, aby se příteli dařilo úspěšně abstinovat a navíc mít spokojený život. Je toho dost, co asi bude potřeba alespoň částečně změnit. Není vůbec jednoduché zvládnout abstinenci sám a v takovém případě nemusí být bohužel ani vztah, o který stojí, dost silnou a hlavně trvalou motivací. Nejlepší by skutečně bylo vyhledat odbornou pomoc. Můžete ho třeba i na první návštěvu doprovodit, pokud o to bude stát. Přímo v Blansku funguje pokud vím jen terénní služba, ale možná by se dalo domluvit na schůzce i s nimi. V každém případě, ve Vašem regionu je k dispozici organizace Podané ruce (www.podaneruce.cz), jedna z největších a nejzkušenějších na poli drogových závislostí. Na jejich stránkách si vyberte místo, které by se Vám hodilo nejlépe, a to buď kontaktní centrum, ambulantní poradnu nebo psychiatrickou ambulanci.
Přeji hodně štěstí, abyste doma měla brzy klid a spokojený vztah. Pokud budete cokoliv dalšího potřebovat, napište.
J. Justinová