Dizajnerske Drogy
Dodo
Dobrý deň, neviem ako začať tak začnem jednoducho od začiatku: Mal som asi 17 rokov ked som sem tam užival marihuanu to bolo tak raz-dva krat do mesiaca niekedy aj cely vikend. Raz ma zavolal chalan ktoreho som velmi nepoznal či nejdem zahulit s nim...tak som šiel par krat sme šli spolu celkom sme sa zkamaratili a chodili sme von normalne zabavit sa do mesta atď. raz mi napisal na fb že je v žiline otvoreny novy obchod kde predavaju mefedron a podobne legalne latky že či to nechcem skusit... dovtedy som mal najsilnejšiu polovicu extazy. tak som si povedal že skusme raz skusim a koniec čo sa može stať...stalo sa to že nas to proste uchvatilo tie užasne pocity vela energie a všetko okolo ani sme sa nenazdali a zrazu sme si uvedomili že už tri mesiace sme tam každy tyžden aspom raz občas aj 3x za tyždeň :/ onedlho sme už mali vyskušany každy z produktov. po tych troch mesiacoch sme si povedali DOST a aj sme to vydržali okolo pol roka aj viac...teda aspom ja viem že on sa potom dal dosť na pervitin..ten som mal asi 2x ale jediny učinok aky som citil bolo silnejšie bušenie srdca...nič pre mna.takže po pol roku som šiel na brigadu do čiech tam som vydržal dalšie 2mesiace bez všetkeho. ako som sa odtial vratil dozvedel som sa že je otvoreny nejaky novy obchod z podobnym sortimentom a tak som si povedal že ked mi to nikdy nesposobilo žiadne zdravotne ťažkosti bude to v pohode. Tam som skusil jednu vec asi 3x volalo sa to long play a nazov neklamal...bol som aktivny aj 2 dni v kuse a necitil som žiadnu unavu ale ten posledny krat prišlo niečo zle od vtedy ako som skušal po osmich hodinach zaspat mi čim dalej tym rychlejšie bilo srdce hrozne som panikaril snažil sa upokojit nič nepomahalo...srdečny tep som mal cca 15 hodin v kuse (vždy ked som kontroloval) vyše 140 a to asi nieje dobre pre srdce...ked to takto pokračovalo až do dalšieho rana bez spanku šiel som na pohotovosť kde mi dali nejake lieky na ukludnenie a proti bušeniu srdca pomohlo mi to asi do buduceho rana čo som sa aspom trocha vyspal (počas spanku som sa stale budil na to že mam neprekrvene ruky a na bolesti na hrudi) takže problem je ten že tie bolesti na hrudniku stale pretrvavaju a to už som absolutne čisty vyše 7 mesiacov...niesu to len bolesti na hrudi ale aj panicke zachvaty potenie a pocity vynechavania srdca. je možne že som si nejakym sposobom poškodil srdce? ak ano da sa s tym niečo robit? ako mam postupovať? ďakujem za odpoveď :-/

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Dobře, že se obracíte na naši poradnu, chápu a kvituji Vaší starost o zdraví. I kdybych věděl, o jakou přesně drogu šlo, takto na dálku se dá jen velmi těžko posoudit o jaký problém u vás jde. Může jít skutečně o záležitost způsobenou užitím, nebo užíváním drogy. Nemusí jít v každém případě o problém fyzický, tedy o nějaké poškození, ale stejně tak, ne li pravděpodobnější může být jádro Vašich potíží psychické, což ale v žádném případě neznamená, že byste je mohl podceňovat. Navíc pod obchodním názvem látky, který si někdy, někde, někdo vycucal z prstu a jediným kritériem při tom bylo, aby se dobře a bez problémů prodávala, se může skrývat téměř cokoliv.
Proto Vám každopádně doporučuji navštívit lékaře, kterému pokud možno otevřeně popíšete svoje potíže a vyložíte karty na stůl. Za experimenování s drogami - i když upřímně řečeno, můj názor podle toho co píšete je, že jste směle překročil hranici toho, čemu by se ještě mohlo říkat experiment - Vám nikdo hlavu neutrhne.
Zároveň určitě navštivte některé ze zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Nejlépe některé z kontaktních center. Ta poskytují bezplatné a v případě, že byste měl obavy o Vaše "vyzrazení" také anonymní služby. Ostych hoďte za hlavu, Váš příběh je z těch "slušňáčtějších".  Pracovníci služby Vám po seznámení se situací navrhnou, jaké kroky můžete k řešení problému podniknout, případně Vám poskytnou další vhodné kontakty na specialistu. Zařízení můžete navštívit rovnou, nebo ještě lépe po předem domluveném termínu schůzky, nic neodkládejte, jednejte.
Kdybyste byl z Čech, rádi bychom Vám vhodné kontakty pomohli vyhledat, takto si je budete muset na internetu najít sám, věřím, že to bez problémů zvládnete. Mohu Vám jen doporučit web www.infodrogy.sk, kde by měly být potřebné kontakty k nalezení.
Velmi důležité je, abyste minimálně teď a v dohledné době neužíval žádné drogy, protože jinak riskujete, že by se Vaše potíže mohly opakovat, a to i s větší intenzitou. I po odeznění potíži je dobře možné, že i po dlouhé době, kdy nebudete nic užívat, se problém po dalším užití drogy opět dostaví. Nekuřte ani marihuanu, v případě že by šlo u Vás o problém psychický hrozí, že by Vám mohlo být dosti zle.
Pokud by se Vám nedařilo přes možná ohrožení Vašeho zdraví zdržet se všech drog, máte další závažné téma o kterém byste měl zcela určitě s odborníkem služby pohovořit, poradit se a případně je řešit.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Přeji Vám hodně štěstí ve Vašem dalším počínání a brzkou úzdravu,
Amrit Sen.