Kouření mariuhany
kasak
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zjistila jsem, že můj manžel kouří občas marihuanu, budeme se nyní rozvádět, ne kvůli tomu, ale vím to cca 2 měsíce, přistupuje k tomu tak, že to nic není a že to bere jako uvolnovací stimul, když má stresy.Pro mě je spíše problém v tom, že máme dítě a zřejmě ho bude navštěvovat a bojím se, aby toto nemělo vliv na jeho chování a mohla si být jistá, že se malé nic nestane.Sama jsem to nikdy nekouřila a proto můj dotaz.Jeho chování se velmi za poslední dobu změnilo a to se známe 10 let, proto se bojím.Děkuji za odpověď Jana

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Chápu Vaše obavy, jsou zcela legitimní a otázky na které hledáte odpověď by si měla pokládat každá zodpovědná matka, která se ocitne v situaci podobné té Vaší. Nerad bych přikládal polínka do možného ohně, který může vzplanout kdykoliv v průběhu řešení Vašeho rozvodu. Píšete, že se chování manžela poslední dobou velmi změnilo, nepíšete ale konkrétně jak a v jakém smyslu. Jestli vzhledem k nadcházejícímu rozvodu, nebo k vzhledem k důvodům, kvůli kterým se chcete rozvést, nebo jestli máte na mysli možnou souvislost s jeho užíváním drog. Proto mohu velmi těžko hodnotit, o jaký problém konkrétně jde. Jisté ale je, že člověk pod vlivem marihuany není zdaleka stoprocentní a bezpečnou osobou vhodnou k péči o dítě. Z mnoha reálných důvodů se pak může stát, že dotyčný selže. Je to prostě riskantní....
Doporučuji Vám si o Vašich obavách s manželem v klidu, bez emocí a výčitek pohovořit. Pokud by nebyl ochoten se s Vámi domluvit na tom, že určitou dobu před tím, než bude mít dítě u sebe a samozřejmě po celou dobu, kdy se o ně bude starat, nebude užívat žádné látky, které by mohly jeho spolehlivost ovlivnit, nezbude Vám, než se poradit s Vaším právníkem a záležitost právně ošetřit, případně se poradit s pracovníkem některé občanské poradny, nebo s pracovníkem některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí.
S výjimkou Vašeho právníka jsou všechny tyto služby bezplatné a lze je poskytnout i anonymně.
Když nám napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterých větších měst bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme vyhledat.
Sama je také najdete např. v Databázi kontaktů na Drogovém serveru:
www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně
nebo také:
na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na:
www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně
Na obou adresách je můžete vyhledat podle oblasti, regionu a typu zařízení.
Jste li z Prahy, nebo okolí, tak doporučuji sjednat si předem telefonicky schůzku a navštívit poradnu pro rodiče, partnery, rodinné příslušníky a osoby blízké, našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: Poradna pro rodiče (PPR)
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Adresa:
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
GSM:     +420 739 268 527
E-mail:   rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: vedoucí poradny Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Pracovnice poradny, která se s obdobnými situacemi klientů v praxi nezřídka setkává, Vám po seznámení se situací doporučí a navrhne, jaké nejvhodnější kroky můžete pro ošetření situace podniknout. Dál to bude už na Vás a případně na Vašem právním zástupci.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď prospěšná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.