absťák
ANDY.02
Jsem 4 měsíce ve vztahu, který nám kazí abstáky mého přítele. Přítel přestal s pervitinem v dubnu(po 7 letech). Já jsem pervitin nikdy nezkoušela Má samozřejmě abstáky a je celkově čím dál víc unavený a slabý, přes léto se to ještě zhoršilo. Pervitinu odolává a normálně funguje hlavně díky marihuaně kterou užívá každý den. Jak dlouho budou tyhle abstáky trvat? Je nějaké místo kde mu mohou pomoci? Obvodní doktorce se se svou sedmiletou závislostí svěřovat nechce. Mohu mu i já nějak pomoci?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
"absťákem" se obvykle myslí nepříjemný tělesný stav (třes, horečka, zvracení, průjem), doprovázený navíc psychickými projevy nervozity, úzkostí, depresí. Takové silné stavy se objevují hned po vysazení drogy, a u pervitinu bez silnějších fyzických příznaků. To, čím přítel trpí, jsou asi spíše velké chutě, případně přetrvávající psychické potíže. Jestli nebere pervitin od dubna a stále má silné problémy, zdá se, že se mu abstinence moc nedaří. Sedm let je přeci jen dlouho, navíc "poáhat si" marihuanou, tedy další drogou, není účinné, protože to jen zvyšuje jeho chutě. Takovým způsobem mohou potíže trvat ještě hodně dlouho. Chtělo by to zkusit abstinovat trochu jinak, záleží na mnoha okolnostech, o kterých ani nepíšete (má práci? drogové nebo nedrogové přátelé? už někdy abstinoval?...). Bylo by nejlepší, kdyby navštívil ambulantně některé z center, které se závislostmi zabývají (obvodní lékař by mu ani příliš nepomohl), tam vše podrobně probere a s terapeutem udělá plán, jak abstinovat a zvládat to lépe.
Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám kontakt pošlu.