Opiáty
Oncek
Dobrý den chtěl bych se zeptat:) přes léto jsem užíval odvar s makovic a ted jsem ho visadil je my psichycky nanic mám zimnice někdy i vedro poradíte my co stím ? děkuju

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Chápu Váš problém a kvituji, že se obracíte na naši poradnu. To, jak situaci popisujete je typický stav, kterým se projevuje psychická i fyzická závislost na opiátech.
Proto Vám doporučuji se spojit s některým zařízením, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Tam Vám jeho pracovníci poradí, jaké nejvhodnější kroky můžete podniknout ke zvládnutí své situace, případně Vám poskytnou další kontakty. Múžete se buď telefonicky objednat a domluvit si schůzku, ve Vašem případě bude možná lepší, když zařízení navštívíte rovnou, v jeho provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a lze je poskytnout i anonymně. Vhodná bude některá z nízkoprahových služeb, např. některé kontaktní centrum, tzv. "Káčko".
Radím situaci nezkoušet řešit nasazováním jiných látek opiátového typu, hrozí Vám pak propad do ještě hlubší závislosti a v případě následné abstinence mnohem úpornější a dlouhodobější abstinenční příznaky.
O podobných zásazích může případně rozhodnout pouze lékař, ve Vašem případě si však troufám odhadovat, že to nebude nezbytné, a že bude nejvýhodnější sitaci zvládnout bez dalších drog, nebo případné substituce.
Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterých větších měst bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme vyhledat.
Rychlejší však bude, když kontakt vyhledáte sám na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou Mapa pomoci na www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně
nebo  v Databázi kontaktů na Drogovém serveru www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně
V obou případech můžete kontakty vyhledat podle oblasti, regionu a typu zařízení.
Pokud si nebudete jist, jaká služba by ve Vašem případě byla nejvhodnější, podívejte se do rubriky
Pomoc a léčba, zde najdete informace o jednotlivých typech péče.
Bydlíte li v Praze, nebo okolí, můžete se spojit s něterým zařízením našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: www.sananim.cz Otevřít odkaz v novém okně
Nejlépe pak na naše Kontaktní centrumhttp://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji Vám hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.