perník závislost
petr
Dobrý den, beru cca5 let s přestávkami. toleranci mám půl gramu na den, ale dávám si přestávky v délce 14 ti dní, poslední dobou dávky zvyšuji chci se zeptat na nebezpečí, případně léky které dokáží pervitin nahradit, kromě antidepresiv.děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
dobře děláte, že se zamýšlíte nad svojí situací a že obracíte s dotazem na naší poradnu.
Z toho jak svůj současný stav i minulost popisujete se dá usuzovat, že jste závislý. Nebezpečí, které Vám hrozí je především to, že se Vaše situace může radikálně zhoršovat, že se budete propadat do stále hlubší závislosti a že zcela ztratíte kontrolu nad svým životem. S tím souvisí i nárůst sociálních, zdravotních, vztahových problémů, nárůst spotřeby užívané drogy, případně i konflikty se zákonem a možné čím dál větší a častější bezprostřední ohrožení Vašeho života.
Pervitin, pokud máte na mysli nepříjemné stavy související s případnou abstinencí, ničím nahradit nelze, jedině psychostimulanty podobného složení s podobnými účinky, které jsou podobně nebezpečnými drogami a jejich záměna by byla jen krokem z bláta do louže. Antidepresiva, která mohou částečně pomoci, jsou zcela odlišné látky, které mohou zčásti utlumit případné nepříjemné pocity, stavy, nebo úzkosti v době abstinence, samy o sobě však situaci závislého nikdy nedokáží, ani nemohou vyřešit. Jejich účinek nastupuje po dvou, až třech týdnech pravidelného užívání, obdobnou dobu po jejich vysazení pak i odeznívá.
Cesta k vymanění se ze závislosti sebou nese dlouhodobou a náročnou pouť k úzdravě, její léčba, ať už jde o kteroukoli z jejích forem, má několik různě náročných fází, z nichž nelze žádnou vynechat, ani obejít.
Ozvěte se, kdybyste se rozhodl svojí závislost nějakým způsobem řešit, nebo napište, jak se Vaše situac vyvíjí. Dejte nám vědět, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Pište kdykoliv.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.