chci skončit s eskem
nechvouš
dobrý den,chtěl bych od vás prosím poradit jakou léčebnu či komunitu mám zvolit když beru 10 let subutex.chci s ním jednou pro vždy skoncovat.skoušel sem to sám, v praze ruzně po detoxech ale nedaří se mi.vždy sem bohužel recnul.chtěl bych radu,kam se obrátit s mím problémem.ještě mám jeden prioritní požadavek prosím.chybí mi na váze,skoro 20 kilogramu,takže potřebuji hlavně posilovat,to myslím opravdu vážně.poradte prosím,od 19 září nastupuji na detox v praze u apolináře a potom bych chtěl někam kde se dám do hromady a budu moci hlavně posilovat.bydlel jsem vždy doma.děkuji za radu,nechvouš.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
obdivuji a vážím si Vašeho rozhodnutí. Je dobře že se obracíte na naši poradnu. Chcete li po detoxu a případné kratší "předléčbě" ve zdravotnickém zařízení přejít rovnou do komunitní léčby, předesílám, že jen tak je to možné a jinak Vás ani do žádné komunity nepřijmou, nemáte moc času. Je třeba se spojit s pracovníky jednotlivých komunit, resp. s pracovníkem, který má na starost příjem nových klientů, který mívá pracoviště někdy i jinde, než v komunitě samotné dorazit na pohovor a domluvit s ním možný příjem a jeho termín. Většinou ještě před nástupem na detox, případně v průběhu zmińované předléčby je také podmínkou návštěva komunity a osobní pohovor. Důležitá je, pokud nepracujete i registrace ná Úřadu práce, aby Vám z jeho strany mohl být pobyt částečně hrazen. Všechny potřebné okolnosti a náležitosti se dozvíte už při prvním kontaktu. Zdaleka ne vždy mají komunity volné místo a je třeba vybírat i podle toho, kde Vás budou moci ve vhodném navazujícím termínu přijmout. Další důležitou okolností je i Váš věk. Komunity mívají různě stanovené věkové hranice. Pokud jste starší, možností ubývá, pak zkuste například TK Němčice.
Být Vámi, nehleděl bych tolik na to, jak je která komunita daleko, často bývá výhodnější být dál od svého teritoria.
Nejsem přesvědčen o tom, že to co nejvíce potřebujete bude v dohledné době posilovna, snad Vás ale uklidním tím, že ta patří k běžné výbavě většiny komunit u nás.
Kontakty na terapeutické komunity pro léčbu závislostí u nás
najdete v Databázi kontaktů na Drogovém serveru:
www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně
když do kolonky "typ služby" zadáte "léčba - terapeutická komunita"
do kolonky "region" zadáte  "--- vše ---"
a do kolonky "tématické zařazení" rovněž "--- vše ---"
Případně na Mapě pomoci:
www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně
když do kolonky "Druh:" zadáte "Terapeutická komunita, pobytový program (23)"
a do kolonky "Kraj" zadáte  "-- neuvedeno --"
Budete li mít čas a možnost, napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná,
rádi odpovíme na další dotazy.
Doporučuji Vám neotálejte, čas běží. Do 19. září se dá vše potřebné stihnout.
Přeji hodně štěstí, fandím Vám a držím palce!
Amrit Sen.