pervitin
Týnka
Dobrý den děkuji za odpověd...jde o to že máma si myslí že beru drogy od doby kdy jsem začla hubnout,nechodim spát atd..jako každej se jí to snažim vymluvit a přesvědčit že se plete...:)) Tak mě chce poslat na krev..Jinak děkuju za odpověd...:)) Poslední dobou kdy tolik neberu pervitin tak mi začíná chybě,jsem nervozní a dala bych si znova...doufám že to neni nějaká zavislost

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
to, jak situaci popisujete spíše hovoří o možnosti, že závislá můžete být. I v těch několika málo větách popisujete ty z netypičtějších příznaků závislosti.
Nevím kolik je Vám let, ani jak dlouho, jak často, ani kolik jste brala a jak je to s Vaším užíváním nyní, takže nemohu na dálku posoudit, nakolik je Vaše závislost závažná.
Píšete, že si Vaše maminka myslí, že berete drogy, když jste zhubla a nechodíte spát, že se marně snažíte jí přesvědčit, že se plete. Nedivte se, kdo jiný by měl vycítit a poznat, že se s Vámi něco ohrožujícího děje. Myslím, že jediné, co by jí mohlo na čas uklidnit, je Váš drogový test s negativním výsledkem.
Nechtějte po mě prosím, abych Vám radil, jak maminku obelhávat. Počítejte s tím, že chcete li v užívání nadále pokračovat, budete lhát čím dál častěji a stále více lidem tak, že se lež stane normou vašich mezilidských vztahů. Nejsem si jist, neznám vás, ale dovolím si odhadovat, že tento proces už u Vás minimálně započal.
Pokud se hodláte o abstinenci pokoušet a budete li mít zájem o to ji spolehlivěji udržet, bude nejlepší nechat si poradit jak postupovat od odborníka a spojit se s některým zařízením zabývajícího se drogovou problematikou ve Vašem okolí. Můžete si předem telefonicky domluvit schůzku, nebo je navštívit rovnou v jeho provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a lze je využít i anonymně.
Napíšete li nám, ve kterém větším, nebo poblíž kterých větších měst bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám kontaktovat Kontaktní centrum (KC)
našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Další kontakty můžete také sama vyhledat podle oblasti, regionu a typu zažízení také na webu
Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou:
Mapa pomoci na www.drogy-info.cz
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí s trochou rozumu,
Amrit Sen.