potřebuji pomoc?
liana
zdravím. je mi 20 let.
od 16 kdy jsem poprvé zkusil pervitin ho užívám. né denně, né standartně, ale vlastně pořád. tři týdny po tom poprvé jsem to měl poprvé i nitrožilně a prakticky 3 roky jej užívám hlavně takto. loni a letos se to nejvíce vystupňovalo. letos jsem to třeba dohromady šňupnul jen 2x a to mě museli jooooo přemlouvat. nevím co teď. přez zimu (cca od sněhu do jara :D no prostě obecně přez zimu) neberu. nevím proč. ať už je to vše předtím jaké chce v zimě to nechci, zato od jara do podzimu nejdu zastavit. nedokážu pracovat s delším časovým úsekem než dva až tři dny.. co bylo minulý týden si třeba myslím že bylo včera a co bylo předevčírem pasuju někam do minulého měsíce.
tak rád bych se toho zbavil
ale tak moc se mi nechce
nevím co s tím
máma to ví
táta - nevím
sestru neřeším :D je slepá jak patrona
za poslední dva nebo tři měsíce
nebo čtyři
já nevím
jsem zhodil víc jak 15 kg.
vážím cca 60 kg na svých 185 cm výšky a neni snad kost kterou bych nenahmatal či nevuděl a ona furt nic neví :D
ale už cejtím že to zachází dál než jsem chtěl, než jsem věděl že zajít můžu,ale neumim jít zpět. ¨
jak dál ?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Dobře, že se obracíte na naší poradnu, protože podle toho, jak Váš stav a situaci popisujete, pomoc zcela jednoznačně potřebujete.
Doporučuji Vám se v každém případě spojit s odborníky některého ze zařízení zabývajícího se drogovou problematikou ve vašem okolí, například s pracovníkem něktérého kontaktního centra a o Vaší situaci s ním pohovořit. Ten Vám pak doporučí kroky, které Vám umožní situaci zvládnout. V případě, že se rozhodnete pro případnou léčbu, počítejte s tím, že půjde o běh na delší trať. Nikdo Vás nebude do ničeho nutit, půjde jen o doporučení. Nejlépe bude, dohodnete li si předem telefonicky schůzku v konkrétním termínu. Navštívit zařízení můžete i rovnou v jeho provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a lze je využít i anonymně. Napíšete li nám, ve kterém větším, nebo poblíž kterých větších měst bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme vyhledat. Jste li z Prahy, nebo okolí, můžete se obrátit na některé zařízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: http://www.sananim.cz/
nejlépe Kontaktní centrum (KC)
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Vhodné kontakty můžete i sám podle oblasti, regionu, nebo typu zařízení vyhledat na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou
Mapa pomoci na www.drogy-info.cz
Pokud si nejste jistí, jaká služba by ve Vašem případě byla nejvhodnější, podívejte se do rubriky
Pomoc a léčba na titulní straně naší poradny, kde najdete informace o jednotlivých typech péče.
Ocitl jste se v náročné životní fázi, ale věřte mi, existuje cesta ven. Radím Vám nic neodkládejte a kujte železo, dokud je žhavé. Pokud budete s řešením problémů otálet, bude to jen náročnější, bolestivější a dlouhodobější.
Ať už se rozhodnete jakkoliv, pohovorem s odborníkem nic nezkazíte. Ten kousek k tomu potřebné odvahy podle toho, že jste nás oslovil, věřím, naleznete.
Napište nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Seberte všechnu kuráž a jděte do toho.
Hodně štěstí a úspěchu ve Vašem dalším konání přeji,
Amrit Sen.