jak pomoc
leona
Dobrý večer chtěla bych poradit jak pomoci bratrovi.
Jeho dcera je pomalu ale jistě závislá na marihuaně.
Je jí 17 let,vyloučili jí ze školy nepomohla ani domluva ani zákazy chová se podle mě jako ostatní děti kteří drogu zkusili a zůstali u ní.Můžete mi prosím poradit jak jí pomoci aby nezanevřela na celou rodinu děkuji za odpověď Staňová

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás
a oceňuji Vaši starost o nezletilou neteř. Přestože bývá marihuana tou z méně nebezpečných drog, mohou některé z neteřiných problémů souviset s jejím užíváním. Věřte ale, problémy, které popisujete, budou mít možná ještě hlubší příčiny, které budou mít nejspíš kořeny v době dřívější, v tom, jak prožívala dětství, v jejích rodinných vztazích a samozřejmě také v tom, jaké vztahy s nejbližšími prožívá nyní. Není zas až tak neobvyklé, že se dospívající člověk nepodřizuje domluvám autorit a že neododržuje všechny zákazy. To, že Vaši neteř vyloučili ze školy je zajisté závažná okolnost. Ze zkušenosti víme, že z donucení a bez vlastní vůle jako hlavního hnacího motoru pozitivních změn nikdy nikdo nikoho závislého nevyléčil. Faktem je, že dokud je Vaše neteř nezletilá, mají její rodiče mnohem více prostředků, ale také více odpovědnosti k tomu, jak její situaci ovlivňovat.
Proto jednoznačně doporučuji, aby se Váš bratr, nebo švagrová, nejlépe oba spojili s některou specializovanou poradnou pro rodiče, rodinné příslušníky a osoby blízké, některého zařízení zabývajícího se drogovou problematikou v jejich okolí. Tam jim po seznámení se situací, nejlépe v předem telefonicky domluveném termínu schůzky odborník doporučí, které nejspolehlivější kroky lze v případě Vaší neteře podniknout, případně poskytnou další vhodné kontakty. Existují spolehlivé kroky, kterými  se lze pokusit dopomoci Vaší neteři k motivaci k pozitivním změnám.
Tyto služby jsou bezplatné a lze je poskytnout i anonymně. Navštívit zařízení mohou navštívit i rovnou v jeho provozních hodinách.
Navštívit jej můžete samozřejmě i Vy, tím spíš, nebudou li mít rodiče z nějakého důvodu o podobnou službu zájem.
Nejlepší informace však bývají ty z první ruky a nejúčiněji ovlivnit situaci mohou ti, kteří s člověkem, který pomoc potřebuje žijí. Nebývá tomu tak ale zdaleka vždy.
Napíšete li nám, ve kterém, nebo poblíž kterých větších měst rodina bratra, nebo Vy bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt pomůžeme vyhledat.
Jste li z Prahy, nebo okolí, bude nejlepší se spojit s Poradnou pro rodiče (PPR)
našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu.
Kontakt: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Adresa:
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
GSM:     +420 739 268 527
E-mail:    rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: Po - Pá 9:00-19:00
po telefonické domluvě
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Doufám, že se vše v dobré obrátí, přeji Vám, rodině Vašeho bratra a zejména Vaší neteři
hodně štěstí ve všem dalším konání,
Amrit Sen.