pervitin
Týnka
Dobrý den,měla bych prosbu chtěla bych vědět jak dlouho vydrží pervitin v krvi po aplikací jehlou,a někde sem slyšela že když se začne pít mléko plnotučné,tak to pomáhá k tomu vylučovat pervitin.,je to pravda?? Děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin se v těle metabolizuje v zásadě bez ohledu na způsob aplikace. To, po jakou dobu se dá detekovat v organismu, závisí na mnoha jiných faktorech, především na tom, jak dlouho a jak intenzivně ho berete. Obecně - vydrží v krvi detekovatelný cca do tří dnů, ze vzorku moči se dá detekovat i déle. Čím déle a častěji ho berete, tím déle se dá zjistit. Z moči to bývá cca týden, v případě intenzivního dlouhodobého užívání i déle (uvádí se max tři týdny).
Co se týče možného urychlení - tak může pomoci pití nealko tekutin, ale opravdu nevýznamně. Pití mléka rozhodně nezaručí negativní výsledek testu na pervitin. Je to spíše jedna z mnoha fám / hoaxů, které ohledně tohoto jsou k dispozici na internetu. Nefunguje to.
Krom toho na závěr musím upozornit i na to, že užívání pervitinu má řadu jiných, i horších, rizik, než že se na to přijde v testech. Takže opatrně.
A proč Vás vlastně to testování na přítomnost pervitinu zajímá? Hrozí Vám nějaký průšvih?