Cirhoza jater?
klob
dobrý den,
chci se zeptat,hrozí mi cirhoza jater? je mi 18 let, piju asi 2 roky pravidelně každý víkend, výjimka je v týdnu ale jen jeden den,jinak každej víkend.. piju tvrdý alkohol jako vodka s energy nebo morgan s colou,nepocituju žádnou závislost,chodim se hold každý víkend bavit a tam si dávám..a zajímalo by mě jestli je možný že v budoucnu budu mít cirhozu? děkuji moc za odpověd!

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
oceňuji Vaši starost o vlastní zdraví a kvituji, že se obracíte na naši poradnu.
Každy člověk je jinak nastaven a každý jednotlivý organismus může na podobnou zátěž reagovat různě.
Netuším, jak velké množství tvrdého alkoholu pijete, ten však může mít často na játra až devastující dopad.
Pokud si dovolím představit, že tvrdý alkohol konzumujete v menším množství, pak máte s největší pravděpodobností čas nejspíš i roky i desítky let, než by mohla cirhosa jater u Vás propuknout. Ta může probíhat i zcela asymptomaticky, nicméně zkracuje Váš život o mnoho let. Případně se ani u alkoholiků nemusí projevit vůbec - závisí to i na gentických dispozicích a dalších faktorech.
Nicméně doporučuji Vám, abyste se v tuto chvíli zkusil na svoje zdraví podívat komplexněji. Tím mám na mysli, že daleko nebezpečnější je u Vás nyní i v budoucnosti ohrožení možným propadem do závislosti.
Zkuste možná i některý z víkendů vynechat a "obětovat" ho některým druhům zábavy bez pití. Třeba Vás to
i začne bavit. V každém případě zkuste omezit aspoň pití tvrdého alkoholu.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji krásný zbytek léta,
Amrit Sen.