maly slovnik
thcecil
zdravim ,
chtel bych se zeptat na pricinu snizene hovornosti pri stavu z marihuany . I kdyz se mi hlavou honi strasne moc myslenke , tak o nich nejsem schopen mluvit . Ani za strizliva nejsem uplny extrovert , ale nejsem ani takove nemluvne . Vim ze by to melo cloveka spise uklidnit a ne stimulovat , ale ostatni s tim zas takovy problem nemaji i kdyz jsou zniceni jak papriky .

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
cením si toho, že se s Vaší obavou a dotazem obracíte na naší poradnu. Příčina Vašeho prožívání intoxice THC je s největší pravděpodobností ve Vás, v nastavení Vaší osobnosti, organismu, v dispozicích, se kterými jste se narodil/a, v tom, jaký jste prožíval/a život např. v dětství a také v tom, jak se cítíte a jak prožíváte život v současnosti. To vše má zásadní vliv. Působení drog, a umarihuany to platí obzvlášť, na každého jednoho uživatele může být, a také bývá velice individuální. Zatímco jeden se může po po užití válet smíchy, druhý může mlčet v depresi, popřípadě marně unikat před toxickou psychózou. Na někoho může působit zpočátku stimulačně a rozpumpovat jeho konverzaci, na jiného zas jako těžké sedativum, kdy pak není od počátku intoxikace ani schopen artikulovat, případně sladit a zachytit toky myšlenek a komunikovat. Zatímco většina extrovertů si ráda užívá stavy intoxikace ve společnosti, kde se stávají nositeli zábavy, introverti si lépe užívají pohodu v přírodě, nebo v zázemí pokoje při poslechu hudby. Ani těm bych ale pro jistotu nedoporučoval, aby byli v takových stavech sami. Je bezpečnější mít nablízku klidného přítele s nohama na zemi.
Jediné, co Vám tedy mohu doporučit je, abyste se smířil/a s tím, jaká jste, jak jste nastaven/á, v případě, že kromě snížené hovornosti, která, jak jsem pochopil, Vám nějakým způsobem vadí, resp. že Vás zneklidňuje.
To v případě, že je Vám dobře.  Jinak je otázkou, co Vám vlastně marihuana přináší a zvážit pro a proti. Rozuměl bych tomu, kdybyste měl/a obavy, nebo potíže s usazením se v okruhu přátel. Zkuste popřemýšlet i nad jinými formami zábavy, společenského vyžití a trávení volného času, popřípadě se porozhlédnout i po skupinách přátel, kteří se dokáží bavit bez drog.  V souvislosti Vašeho prožívání marihuanových stavů raději nepočítejte s tím, že by se v tomto ohledu mělo něco někdy změnit k lepšímu, pravděpodobnější je spíše zcela opačný vývoj.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.