thc v krvi - testy
julda
Zdravim Vas, jsem dlouholety a pravidelny kurak marihuany. Bohuzel zaclo to vadit memu sefovi, ktery ma pocit ackoliv do prace pod vlivem nechodim, ze me THC ovlinuje pres krev atd.. muj dotaz je jak dlouho (odhadem)bude trvat nez to z krve dostanu? jinak je to 8 let co kourim, a posledni 3 roky obzvlast intenzivne, nekdy nekolik gramu denne. Predem Vam dekuji za odpoved.Mejte se

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
to, že si zaměstnavatelé a šéfové poslední dobou všímají a hlídají střízlivost zaměstnanců je čím dál častější jev.
Nutkno podoktnout, že zcela legitimní a zároveň praktický, protože přesto, že to tak často uživatelům nepřipadá, je prokázáno mnoha druhy testů, že i marihuana snižuje pracovní výkonnost, schopnost soustředění a může mít zásadní vliv na bezpečnost na pracovišti, a to i relativně ještě dlouho po bezprostřední intoxikaci.
Toto jsou orientační údaje Ústřední toxikologické laboratoře k detekci THC, obsaženého v marihuaně a dalších produktech:
V moči 1 až 30 dní (při občasné konzumaci do 14 dnů, ve Vašem případě počítejte spíše s údajem v horní hranici časového horizontu zachytitelnosti)
V krvi do 14 dnů (při občasném užití do 10 dnů)
Ve slinách do 14 dnů, stejně jako u krve
Při testech souvisejích s řízením motorových vozidel, lze ještě někdy polemizovat a řešit přítomnost aktivních metabolitů v krvi, zjišťovat pak a přesněji specifikovat bezprostředně možný vliv látky na řízení v inkriminované době, zaměstnavatelé ale podobné věci neřeší a ani nemusí, pokud nedojde ke škodám, které pak následně řeší policie, nebo soud.
Proto Vám doporučuji, abyste na delší dobu vynechal kouření marihuany a její další užívání pak omezil na minimum, případně si našel takové zaměstnání, kde to nebude vadit.
Možná by nebylo naškodu zvážit, jestli při dlouhodobém užívání několika gramů denně nebute pořebovat nějakou formu pomoci, např. poradenství, protože přesto, že je marihuana jednou z těch vlídnějších drog, je možné, že se při abstinenci mohou dostavit potíže typu nespavosti, nervozity, poruchy soustředění, špatná nálada a podobně, včetně různě silných "chutí" si zahulit. Většina těchto možných průvodních jevů však po nějaké době sama postupně odeznívá.
Napíšete li nám, ze kterého většího, případně poblíž kterých větších měst bydlíte, rádi Vám vhodný kontakt kdykoliv pomůžeme vyhledat.
Budeme rádi, dáte li vědět, jestli Vám naše odpověď byla užitečná.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.