právní pomoc pro závislé
míša
Dobrý den, prosím o radu. Bratr je ve vazbě v důsledku zneužívání drog a obviněn z distribuce a výroby. Ještě nikdy nebyl trestán a zdá se, že si chce dát život do pořádku. Doporučili byste mi, prosím, právníka, který závislým pomáhá? Moc děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Mohu Vám jen doporučit zařízení o. s. SANANIM, které se věnuje závislým ve výkonu vazby nebo trestu, jak již Vám psal v minulosti kolega MUDr. Minařík. Viz www.sananim.cz. Což je ovšem pomoc "neprávnická". Ale mám za to, že i tak by kontakt s tímto zařízením mohl bratrovi pomoci. Případně i Vám, pokud byste měla za to, že byste se o jeho potížích chtěla někde poradit. Protože to samozřejmě není jen o právní pomoci, pokud bratr bral drogy dlouhodobě, ale i možnostech případné pomoci a léčby pro něj.
Dále Vám mohu doporučit Právní poradnu A. N. O., kde se specializují na právní otázky související s drogovou problematikou, a zejména na právní problémy uživatelů drog a pomoc  jejich blízkým. Kontakt najdete na www.asociace.org pod kolonou Právní poradna. Pomoc je bezplatná. V rámci této poradny pracují dva advokáti a sociální pracovnice, která má na starost mimo jiné příjem klientů.
Zkuste je kontaktovat, jsem si jistá, že Vám pomohou - přinejmenším orientovat se v tom, co bratrovi po právní stránce hrozí a jak je mu možné pomoct. .
Přeji hodně štěstí.