pomoc
sašetka
Dobrý den,ráda bych pomohla svému příteli,ale nevím jak.Před rokem byl v léčebně kvůli drogám.Je to tak měsíc,co se začal chovat divně a není to ten kluk,kterého jsem znala.Přiznal se mi,že dostal chutě a že si šel sám od sebe lehnout na krizové.Ležel tam prý po dobu 5 dnů,ale stále se chová divně,je stále strašně unavený,usíná skoro ve stoji a jeho chování je celkově divné.Mám o něho strach a trhá mi srdce ho takhle vidět,ale nevím jak mu pomoct a on sám mi nedokáže říct,jak mu pomoct.Stále mi opakuje,že to přejde,ale mám strach,že takový člověk se z toho nikdy nedostane.Nemotivuje ho ani jeho malá dcerka,kterou má s bývalou přítelkyní,která ho opustila právě kvůli drogám.Bojím se,když už ani kvůli dcerce není schopen bojovat,tak už ho nepřinutí asi nic.Prosím poraďte mi,jak mu můžu pomoct a jak poznám,zda něco bere.Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Těžko takto na dálku objektivně posoudit, co se s přítelem děje. Každopádně, pokud měl v minulosti potíže s drogami, doporučuji být na pozoru...
Zde si můžete pročíst obecné informace pro blízké osoby uživatelů drog:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále doporučuji se co nejdříve spojit s nějakým zařízením, které se specializuje na práci s uživateli drog. Ty nabízí mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Netuším, odkud jste, ale pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na naši poradnu, kontakt níže.
Zdali by se opravdu přítelovi konzumace potvrdili, bylo by dobré, abyste byla v kontaktu s odbornou pomocí právě Vy. Pomáhat závislým osobám není snadné a přináší to mnohá úskalí. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, je třeba, abyste si doplnila informace a poradila se jak vhodně v této situaci pokračovat dál...
Zdali žijete někde jinde, napište znova a uveďte, jaká města by připadala v úvahu, doporučíme Vám jiné odborné zařízení. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde: www.drogy-info.cz = v rubrice Mapa pomoci, zadat kraj, město, Kontaktní centrum.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
/poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr.Čtrnáctá Štěpánka
Email: ctrnacta@sananim.cz
S poradnou je třeba se nejdříve během provozní doby spojit (PO až PÁ 9,00 - 19,00) a na první konzultaci se objednat. Veškeré služby jsou bezplatné. Více podrobněji zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Pokud budete mít chuť, ozvěte se, jak se vše dál vyvíjí a zda jste se s poradnou spojila. Přeji hodně sil a buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.