Prava cesta
Liulou
Dobrý den, obracím se na Vas z pocitu zoufalství, protože nemám představu, jakou cestou se dát. Jsem 28letá SŠ a jsem si vědoma toho, že jsem závislá na pervitinu. Ve 20letech jsem to zkusila poprvé a postupem času (určitě díky neinformovanosti a společnosti,ve které jsem se pohybovala) jsem zjistila, že už nejde jen tak o zábavu a povyražení, ale že jsem si zvykla. Nejsem natolik hloupá holka, abych nevědela, ze to nebyla spravna volba, vim veskera pro i proti a saba uvnitř sebe je mi hrozne,kdyz vidim kolem sebe nasledky, co to dokaze zpusobit. Jenze at si reknu cokoli, nemam tolik sily proti tomu bojovat. Zkousela jsem i drogu pojmout jako \\\"otroka\\\" jenze vysledek je opet opacny. Pred 2 roky jsem se opravdu zamilovala do muze o 13let starsiho, vazne tam hluboko v srdicku citim, to co nikdy a on mi dava elan do zivota. Jenze ac je zenaty a ma 4male deti, ktere kvuli me opustil a zije se mnou, ma to jeste problem, se kterym si vazne nevim rady. Je to clovek,ktery nebere ale tuto drogu zvolil jako vyhodnou formu vydelku,ma na to svuj nazor, (je proste nad veci) ale diky tomu jsem posl dva roky mela moznost kazdy den uzit. I kdyz sam se mi snazi pomoc,jenze asi take nevi co je spravne, nedava mi to,ale nakonec mi vzdycky odpusti kdyz zjisti,ze jsem si ji tajne vzala sama. Dodavam,ze jsem si nikdy nepichala,zacatkem jsem jen snupala a ted pouze kourim pres alobal. Je mi mizerne uz jen o tom psat, jsem docela silny clovek, jen potrebuju vedet ze mam pro koho zit. Rodinu nemam uz od 12let a pratele, ac se tomu neda verit, take ne. Max.par tech,kteri me znaji jen kdyz jsou v nouzi,ale ze clovek travi svatky a leta uplne sam, to u nevidi. Mam jen psa,ktery me motivuje vubec k tomu rano vstat a den nejak prezit. Nedari se mi ani najit praci,a ne ze bych nic nedelala, verte, ze se vazne snazim uz jen z duvodu,prijit mezi lidi a na jine myslenky,take ze uz nebudu mit tolik casu myslet na kraviny a z nudy si chtit dat, ale opravdu se v tomhle smeru na me stesti mraci. Pokud jste alespon trosku pochopili mou situaci, budu rada alespon na nazor ciziho cloveka a pokud vas napada mozne reseni,budu vam vazne moc vdecna. Pokud jsem nenapsala to, co by pomohlo k vasemu vyjadreni,urcite se nebratim zpatky odepsat. Preji prijemny zbytek vikendu a predem dekuji za vas cas a odpoved. Lucie

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lucie.
Je dobře, že píšete. Z Vašeho textu je cítit, jak jste sama ze své situace zoufalá. Jak víte, že to co děláte, není úplně to, po čem jste asi toužila...
Upřímně řečeno, skutečnost, že jste přímo u zdroje, Vás z této situace nedostane. Naopak. Pokud budete mít k droze takto velmi snadný přístup, jen velmi těžko se něco nějak zásadně změní.
Také zkuste být sama k sobě upřímná. Přítele tolik milujete, protože je takový jaký je nebo protože Vám umožňuje snadný život s pervitinem (?)...
V těchto situacích, kdy je člověk závislý, lze opravdu velmi těžko v danou chvíli poznat, jak to opravdu je. Většinou až během léčby, celkové úzdravy a s odstupem času, se většina uživatelů shodne na tom, že síla a touha po droze se dokáže ,,schovat" i za lásku...
Vy sama moc dobře víte, kam Vás konzumace dovedla...pociťujete silnou samotu, prázdnotu, izolaci od vnějšího světa...Máte psa, který Vás naštěstí donutí k nějakému fungování... Je toto vše co jste od svého života čekala? Jistě jste měla, tak jako každý člověk nějaké své plány, sny, touhy, přání...
Myslím, že by bylo rozumné, abyste si o své situaci došla osobně popovídat. Uvádíte, že jste z Prahy. Můžete tedy využít přímo našich zařízení www.sananim.cz .
Doporučuji se obrátit na Denní stacionář, kontakt níže. K návštěvě nepotřebujete žádné lékařské doporučení, nemusíte se objednávat, návštěvou se nijak nezavazujete. Můžete se pouze přijít nezávazně podívat a informovat se o možnostech, které byste případně mohla využít. Rozhodnutí by bylo samozřejmě pouze na Vás...  Nejjednodušší způsob je přijít na motivační skupinu, která se koná každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00 a na kterou se nemusíte objednávat.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Tel: 220 803 130, 220 800 041
Fax: 266 710 489
GSM:  605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
PO 8.00 - 16.00
ÚT  8.00 - 17.00  (17.00 - 18.30 - rodič. konzultace)
ST  8.00 - 16.00
ČT  8.00 - 16.00
PÁ  8.00 - 15.00
Kontaktní osoba: PHDr. Preslová Ilona
Více podrobněji zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/komu-je-dst-urcen.html
V úvodu Vašeho příspěvku, jste uvedla, že jste díky neinformovanosti a společnosti začala konzumovat pervitin. Myslím, že by byla velká škoda, také díky neinformovanosti, se nepokusit svůj život vrátit do ,,normálních kolejí". Dnes již existuje plno lidí, kterým se úspěšně podařilo drog vzdát. Není to snadné, ale rozhodně to není nemožné. Vše se dá řešit, ale musí se začít.
Seberte odvahu a s kolegy ze stacionáře promluvte. Určitě budu moc ráda, když se ozvete a napíšete, jak se vše dále vyvíjí...
Držím palce a přeji dostatek sil.
S pozdravem Markéta K.