dcera bera pervitin,co mám dělat
jarča
Dobrý den, v loňském roce jsem přišla na to,že dcera bere pervitin,přiznala se,že měla zkušenosti i s lysohlávkami a dalšími drogami.Vyhledali jsem psychiatričku pro závislé.párkrát ji navštívila,dala nějaké léky.přestěhovali jsme se,přestala se s partou stýkat,vypadalo,že je vše v pořádku.Před dvěma měsíci se seznámila s klukem,s kterým tráví volný čas.připadá mi,že se chová stejně jako v loňském roce.dokonce jsem našla malou lahvičku s bílím práškem a jehlou.Bohužel ji je už 18 let.včera jsem s ní o tom mluvila,slibovala,že nic nebere.po tom co jsem našla jsem přesvědčena,že ano.Poradte co s ní mám dělat,když už je plnoletá.Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Mrzí mi, že se potíže opakují. Vyhledání odborné pomoci bylo jistě rozumné, ale pár návštěv u lékařky a léky nevyřeší tento problém... Léčba závislostí je běh na dlouhou trať, má své etapy a je nutno všemi postupně projít. Je to o celkové změně životního stylu, přístupu k sobě samotnému, přijetí odpovědnosti... Je to dlouhodobá záležitost, proces, při kterém je důležitá terapeutická podpora při léčbě samotné, stejně tak při doléčování.
Změna bydliště byla sice dobrá volba, která v mnohém jistě přispěje k lepšímu. Největší změnu, je zapotřebí učinit v hlavě závislé osoby. K tomu je nezbytná motivace a chuť toto, koho se problém týká. Jedině tak, je šance udržet abstinenci trvale.
Pokud je dceři více jak 18let, moc možností nemáte. Jediným nástrojem, který máte teď v rukách, je komunikace. Můžete ji vhodnou komunikací motivovat k tomu, aby se na adekvátní odbornou pomoc obrátila. Toto, ale není vůbec snadné. Pokud je Vám Praha dostupná, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodinnými příslušníky závislých osob a vše s ní podrobněji konzultovat.
Poradna pro rodiče, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v kavárně Café Therapy, v její zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Veškeré služby jsou bezplatné a je třeba se nejdříve během provozní doby (PO až PÁ 9,00 - 19,00) s poradnou spojit a na první konzultaci se objednat.
Více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište, jaká města máte v dobré dostupnosti. Vyhledáme Vám jiné vhodné zařízení, kde byste se mohla více a konkrétněji poradit. Rozhodně budeme rádi, když nám dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Držíme palce a přejeme dostatek sil.
S pozdravem Markéta K.