Jak postupovat, když syn bere drogy
Matka
Dobrý den,
podle všech indicií nalezených na webu, jsme s manželem zjistili, že syn bere drogy. Prosím o konzultaci, nevím jak postupovat, synovi je 35 let-svobodný a stále bydlí v našem rodinném domě.Děkuji Hana V.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
chápu Vaše obavy a rozumím Vašemu znepokojení, které je zřejmě na místě. Nevím, jak dlouho a jak intenzivně syn drogy bere, ani jestli je závislý, či ne, zda potřebuje léčbu, či jinou formu pomoci. Nelze však pomáhat někomu, kdo o pomoc nestojí. Taková pomoc je neúčinná, někdy dokonce kontraproduktivní. V každém případě rádi pomůžeme Vám.
Nejlepší bude se obrátit na poradnu pro rodiče a osoby blízké některého ze zařízení zabývajícího se drogovou problematikou, případně na některé Kontaktní centrum. Tam Vám pracovníci zařízení po seznámení se situací poradí, jaké konkrétní kroky můžete pro možné zvládnutí situace, jak Vaší, tak syna podniknout, případně Vám poskytnou další vhodné kontakty. Nejlépe bude se předem telelefonicky objednat a domluvit termín zchůzky. Zařízení můžete navštívit i rovnou v jeho provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a lze je poskytnout i anonymně. Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pomůžeme kontakt vyhledat.
Jste li z Prahy, nebo okolí, obraťe se nejlépe na Poradnu pro rodiče (PPR) našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
případně kontaktujte naše Kontaktní centrum (KC):
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
další kontakty můžete sama vyhledat podle oblasti, regionu, nebo typu zařízení na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti v rubrice Mapa pomoci:
http://www.drogy-info.cz/
Čekají Vás nejspíš ještě neveselé chvíle, ale lepší je v tuto chvíli správně jednat, než skládat ruce do klína.
Z naší zkušenosti víme, že téměř žádná situace není beznadějná.
Proto Vám přeji mnoho sil, trpělivosti a zdravého rozumu. Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.