Manželství a pervitin
Sára
Manželství trvá 6 let, máme téměř 3 letou dceru. Splácíme vysokou hypotéku, oba již pracujeme, manžel splácí celou hypotéku, já poskytuji peníze na domácnost(jsem učitelka). Nyní se mi naskytla možnost splatit z vlastních zděděných peněz velkou část hypotéky a tím snížit splátky o polovinu. Bohužel jsem zjistila, že manžel cca 2 krát do měsíce pod dobu jednoho roku v zaměstnání bere pervitin. (Pracuje jako číšník, je v práci 2 krát do měsíce od pátku do neděle i přes noc - údajně tam spí, ale nyní vím, že je celou dobu pod vlivem).Před rokem jsem mu přišla na nevěru, která byla asi také spojená s pervitinem, nikdy bych si nic takového nevzala, takže si našel partnerku mimo jiné i na sex pod vlivem. Tento vztah ukončil, když jsem na to přišla, ale bohužel drogy zůstaly, což jsem nevěděla a zjistila až teď. Před svatbou měl s drogami občas úlety, ale pak už kromě marihuany na občasných oslavách jsem nic nezaznamenala. V poslední době se výrazně zhoršilo jeho chování, tak jsem pátrala a zjistila jsem od kolegů z práce, jak to je. Jak se mám nyní k němu zachovat? Problém si téměř nepřipouští, pokud s ním začnu o tom mluvit, tak se hned rozčílí, vše obrací proti mně. Ví, co má říct, aby mě to ranilo, co nejvíce. Mluví velice agresívně a vulgárně, posílá mě pryč s tím, že to nechce řešit. K dceři se chová hezky a ke mě, pokud nezačnu tento problém, tak také. Bohužel si vymýšlí polopravdy, kterými se snaží mě uchlácholit. Na čekání, jak to dopadne nemám díky penězům už moc času, cca 2 měsíce, pak zase až za rok bych mohla snížit naše splátky. Rozvod je u mě na posledním místě, ale bojím se, že pokud to bude pokračovat, tak mi stejně nic jiného nezbude, dcera v takových podmínkách žít dlouhodobě nemůže. Nevím, zda se manžel může dát dohromady a co pro to udělat, nebo ho raději opustit a tím připravit dceru o tátu, když mu ještě nedám šanci. Bohužel, když se rozhodnu špatně, můžu přijít o všechny peníze a tím i o možnost střechy nad hlavou a jednodušší život rozvedené matky samoživitelky s malou dcerkou.Díky za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Sáro.
Po pravdě řečeno, ve snadné situaci rozhodně nejste. Konečné rozhodnutí jak se k celé záležitosti postavíte, je samozřejmě na Vás a na tom, co jste schopna a ochotna ještě ve vztahu podstoupit. Chápu, že s ohledem na nezletilou dceru a závazky, je to pro Vás opravdu nesnadná volba, která jistě ve Vás vyvolává mnohé pochybnosti a další otázky...
Doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog a vše více a konkrétněji řešit v osobním kontaktu, který je v tomto směru nejúčinnější...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v kavárně Café Therapy, v její zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Email: ctrnacta@sananim.cz
Je nutno se předem s poradnou během provozní doby /PO až PÁ 9,00 - 19,00/ spojit a na první sezení se objednat. Veškeré služby jsou bezplatné.
Více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud byste se rozhodla dát manželovi šanci, jistě by bylo na místě, aby i on využil odborné pomoci a své potíže začal řešit. Kolegyně Čtrnáctá Vás jistě bude informovat i o těchto možnostech pro něj, případně Vám konkrétní zařízení doporučí...
Držím palce a přeji dostatek sil. Budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dále vyvíjí. Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.