panická porucha s psychosomatickými příznaky
riky
dobrý den,prosím vás o radu jak dále postupovat v léčbě této nemoci.moje léčba začala 12.8.2011 po stanovné diagnoze pp s psychosomatickými příznaky psychiatrem který mě už léčí rok ale bez výrazných změn.byla mi nasazena léčba ráno 1mg xanax sr večer mirtazapin 15mg.po měsíci mi byl přídán arketis postupným zvyšováním až na 20mg na den.xanax jsem musel zvýšit na 1,5mg za den.tato léčba trvala cca 5 měsícu s hodně výraznými vedlejšími učinky které se nadaly vydržet.po arketisu mi bylo nevolno,zvracení,třes,strach.po mirtazapinu jsem měl syndrom nelkidných nohou.místo mirtazapinu mi psychiatr nasadil qustax-antipsychotikum které mě totálně rozhodilo-bylo mi mnohem huř.takže jsem musel vše opatrně vysadit a zustal mi jen xanax sr 1,5mg denně a byla mi nasazena lyrica 75mg na noc.trochu se to vše po měsíci zlepšilo a tak mi tu lyricu doporučil brát i ráno s tím xanaxem.po další době se měl dost výrazné závratě a ty ve mě probouzely ataky jako hrom.tato léčba trvala cca 4měsíce takže jsem opět musel postupně vysadit tu lyricu.nechal jsem si v lékárně rozdělit těch 75mg na 50,25mg pro postupné snižování na doporučení psychiatra.jediné plus u toho léku lyrica bylo že jse mi povedlo na 17 dní postupně vysadit ten xanax ale ty závratě mě hodně znervoznovaly.takže momentálně beru ráno pul tablety xanaxu sr 0,5mg a večer 0,5mg xanax sr a 25mg lyrica-cca měsíc.po návštěvě mého psychiatra mi bylo řečeno jestli nechci změnit lékatře,docela mě to zarazilo jelikož jsem mu věřil a vše dodržoval podle jeho pokynu a rad.proto vás touto cestou prosím o radu jak pokračovat dál v léčbě.jinak jsem byl sportovec který nepije,nekouří.je mi 38 let a tato choroba mě hodně omezila že vubec nic nemužu dělat jen se procházet a odpočívat.prácí vykonávat nemužu,jelikož po fyzické námaze mývám hrozné ataky.děkuji moc za odpověd s pozdravem riky

Odpověděl: Jakub Minařík
Já se omlouvám, ale jednak jsme drogová poradna, což by snad tolik nevadilo, ale rozhodně platí, že takhle složitý případ je nezbytné řešit v ordinaci. Bez osobního kontaktu a toho, abych vímal stav pacienta to prostě neumím. Napadlo mě, že možná dobrý kontakt pro vás by mohla být klinika 3 LF UK, Psychiatrické centrum Praha (http://www.pcp.lf3.cuni.cz/pcpout/), přeci jen - co se týče farmakoterapie patří mezi špičku u nás. Kolega, ke kterému chodíte by vám mohl zprostředkovat jistě kontakt - jste pacient s farmakorezistencí, spolupracujete jak se zdá dobře, mohli by vás přijmout. Držím palce. :-)