Canaboidy a amfetaminy
Cat
Dobry den,
Jsem vdana 14 let a mame spolu 3 deti (11,9 a 7 let)
Manžel je kuřák a od zacatku vztahu si občas zapálil i marihuanu, později hašiš. Měl i období kdy bral prášky (tramadol), ale pak asi před 9 lety se vším úplne přestal a snažil se i hodně přestat kouřit. To mu vydrželo asi 2 -3 roky, pak se pomalu vrátil k marihuane a hašiši a i já jsem viděla ze si to neumí odrici. Před rokem a pul jsem ho zacala podezřívat ze bere i něco jiného a jeho chování se hodně meni a zhoršuje. V únoru mu prokázali v laboratorních testech canaboidy a amfetaminy.
Potřebovala bych se s někým poradit co dal, jake další zmeny mám očekávat a jak řešit situaci hlavně kvůli dětem!
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
chápu Vaše oprávněné obavy o manžela, o Vás samotnou i o osud celé Vaší rodiny v případě, že manžel drogy užívá. Píšete "v únoru mi v testech"... zachytili drogy, chápu li to správně, byl testován Váš manžel, v opačném případě by šlo ještě o jiný příběh, budu se tedy držet tohoto předpokladu.
Pokud manžel sobě, ani blízkým, případně někomu dalšímu nepřiznal, že má s drogami problém, bude velmi těžké očekávat nějaké zlepšení situace. Přiznáním zejména sobě, ale i ostatním, že má dotyčný problém s drogou je totiž vůbec tou první věcí, od které je možné se odrazit, a jen tak je šance, že by se sebou vůbec někdy mohl něco začít dělat. Tyto kroky jen ztěží a zřídkakdy, většinou ale vůbec nemohou začít probíhat, nechce li tak uživatel ze své vlastní vůle. Proto očekávejte s největší pravděpodobností jen zhoršení situace a prohlubování problémů směrem k závislosti, rodinným nepohodám, konfliktům a zdravotně sociálním problémům celé rodiny. Je známou věcí, že případnou závislostí "neonemocní" jen člověk, který drogu užívá, ale celá rodina, nebo členové společné domácnosti uživatele. Proto pak i v případě, že se nemocný rozhodne léčit, musí se společně s ním, dá li se vůbec rodina zachránit, bezpodmínečně nějakou formou psychoterapeuticky ošetřit a léčit všichni její členové.
Proto Vám zcela jednoznačně doporučuji obrátit se na některé ze zařízení zabývajícího drogovou problematikou ve Vašem okolí. Vhodná jsou například kontaktní centra, nebo ještě lépe poradna pro rodiče, resp. rodinné příslušníky a osoby blízké. Tam vám po podrobnějším seznámení se situací jeho pracovníci doporučí jaké nejvhodnější konkrétní kroky můžete podniknout, případně Vám poskytnou další vhodné kontakty. Tyto služby jsou poskytovány bezplatně a je možné je poskytnout i anonymně. Nejlépe je zařízení navštívit po předem telefonicky sjednané schůzce. Navštívit zařízení můžete i rovnou v jeho prozních hodinách.
Některé vhodné kontakty na zařízení v Praze:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
/poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
Tel: 420 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní hodiny:
Po až Pá 9,00 - 19,00 hod.
Nebo:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Kontaktní centrum (KC)
tzv. "Káčko"
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Fax: +420 283 872 258
e-mail:  kacko@sananim.cz
Provozní hodiny:
Po: 13,00 - 20,00
Út - Pá:  9,00 - 20,00
Víkendy a svátky: 13,00 - 20,00
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná,
rádi Vám odpovíme na další dotazy.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.