užíváníl éku Diazepam
markéta
Dobrý den.
Chtěla bych se zeptat na možnost řízení vozidla po užití léku Diazepam.
Přítel bere diazepam jen příležitostně. Naposled bral po jedné tabletě v pátek, sobotu a poslední v neděli v 15:00 hod.
Můžete mi prosím říci za jak dlouho může řídit vozidlo bez rizika postihu policií v České republice, Rakousku, Slovinsku a Chorvatsku ?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
benzodiazepiny zůstávají v organismu rellativně dlouho. Nepíšete, jak velkou dávku manžel užil, ani jestli Diazepam užívá dlouhodobě a pravidelně. Na tento a podobné typy léků vzniká často záhy psychická, a po delším pravidelném užívání i silná, nebezpečná fyzická závislost
Proto doporučuji, aby jak vzhledem ke svému zdraví, tak k možné silniční kontrole, tak k bezpečnosti Vaší i dalších účastníků silničního provozu manžel pokud možno neřídil ještě minimálně několik dní od posledního užití. A to bez ohledu na to, ve kterém státě bude řídit, protože ve většině států světa je řízení pod jejich vlivem, kdy se zpomalují reakce, hůře vyhodnocují situace a dokonce často i usíná za volantem, sankcionováno.
Pokud budete chtít vědět podrobnosti, které Vám nejsem schopen nyní poskytnout, týkající se řízení pod vlivem benzodiazepinů jak v ČR, tak v jiných státech, doporučuji spíše se obrátit na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají právními otázkami souvesejícími s užíváním návykovým látek. Kontakt najdete na www.asociace.org pod kolonou Právní poradna.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi vám odpovíme na další dotazy.
Krásnou, pohodovou a bezpečnou dovolenou přeji,
Amrit Sen.