bude vztah fungovat i bez pika???
iiii
dobrý den jen mě zajímá jestli je možné udržet vztah. Jsme manželé oba jsem závislý oba 7 let z toho 1/5 roku nitrožilně, ale s tím rozdílem že on je rozhodnutý přestat ale já nechci prostě mě to baví a nechci se toho vzdát jasný že vnitřně bych chtěla žít normálně ale to je jen vnitřní pocit který mě nedokáže zastavit. Může to dopadnou dobře? Vyhrožuje mi léčením tudíž se to všichni dozví a tak. Zajímalo by mě třeba jak by reagovalo okolí, kdo by se ke mě otočil zády a kdo ne. Jak se z toho může člověk dostat když vnitřně ví že dělá strašnou kravinu ale víé že přestat nechce.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nechci malovat čerta na zeď, ale ,,pozitivně" /co se týče udržení vztahu/ to nevnímám. Pokud se jeden z partnerů rozhodne drog vzdát, většinou to končí rozchodem. Asi Vás to moc neuklidní, ale i pokud se rozhodnou pro ukončení své drogové kariéry oba aktéři vztahu, i tak to většinou končí rozchodem. Ve velké většině případů totiž tyto závislé páry dojdou ke zjištění, že to co vztah drželo a tmelilo, byla právě droga. Kdybyste se rozhodla i Vy, že se o abstinenci také pokusíte, stejně nelze společně tento problém řešit. V tomto boji musí být každý sám za sebe...
Pokud se přítel rozhodl, že se chce vzdát drog, neměla byste mu v tom bránit. Možná i Vy někde ve skrytu duše víte, že tento životní styl, zase až tak zábavný po tolika letech konzumace není...
Kdo by se k Vám otočil zády a kdo naopak podal pomocnou ruku, bohužel nezjistíte jinak, než tak, že to zkusíte a uvidíte... Možná byste byla sama překvapená, kdo všechno za Vámi stojí...
Pokud někde uvnitř sebe vnímáte, že děláte kravinu, je to poměrně dobré znamení. Ne každý uživatel je toto ochotný přiznat. Dostat se z drog je dlouhodobá záležitost, proces, který má své etapy, začíná to právě touto myšlenkou. Možná i Vy postupně dojdete k tomu, že byste byla spokojenější bez toho útrpného kolotoče, do kterého se dříve či později každá konzumující osoba dostane. Rozhodně je dobře, že jste napsala, je to možná Váš první krok k nějaké změně...
Netuším, co bych pro Vás v tuto chvíli mohla více udělat... Pokud budete chtít, můžete mi o svém braní, o přítelově rozhodnutí, o Vašich obavách z rozchodu napsat více. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí... Pokud byste měla zájem, můžeme Vám poskytnou kontakty na nějakého kolegu v místě bydliště, kde byste mohla vše více konkrétněji probrat. Postačí napsat, jaká města máte dobře dostupná. Většina zařízení pracující s uživateli drog nabízí poradenské služby uživatelům nelegálních drog nezávazně, bezplatně a lze i anonymně. Mohla byste se pouze poradit, informovat o možnostech pro Vás a pak by záleželo pouze a jen na Vás, jak byste se rozhodla dál... takto zvažte.
Zatím se mějte hezky. Pokud budete potřebovat, klidně pište.
S pozdravem Markéta K.