piko
micka
dobry den, prefukany rok... Rozhodla som sa s tym prestat, uz som dva mesiace cista a sama sa cudujem ake to je lahke, to vytriezvenie je naozaj bolestive, ale ked si clovek uvedomi ako zije teraz a ako by mohol zit, volba je jasna... Zacinam treti mesiac a zatial sa ziadna chut na biele nedostavila, chcem dodat vela sil a odvahy bojovat aj ostatnym, naozaj sa to da, tato poradna je fajn, len jeden nesuhlas mam... Nevyhladala som ziadnu odbornu pomoc, neuzivam ziadne lieky nic, zatial sa mi dari samej, nemyslim si, ze ten kto nenavstivi lekara, nema sancu sa z toho dostat aj sam... Este raz vsetkym drzim palce, nebojte sa s tym seknut, zivot je ovela krajsi cez den ako v noci :), majte sa krasne

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
s velkým obdivem a respektem Vám blahopřeji. Nikdo z naší poradny nesdílí názor, že se z drog nelze dostat bez odborné pomoci. Je to jen poměrně vzácné. Mnohá pomoc bývá často i kontraproduktivní, proto z úspěchů praxe preferujeme a doporučujeme pomoc odbornou, díky které mohou spojit síly profesionálové, laici, většinou blízcí závislého a závislý sám. Pak je naděje na úspěch největší. Samozřejmě, že většina práce, vůle, obtíží i úspěchu leží na bedrech toho, kdo se snaží ze závislosti vymanit. S poradnenstvím odborníků se však může vyvarovat mnoha chyb a může se nasměrovat cestou ověřených, bezpečnějších způsobů, kterými je možné se k abstinenci propracovat, jak si ušetřit energii a čas také pro radosti, které jsou pro spokojený život nezbytné a hlavně, jak si svou abstinenci udržet.
Nechci Vám prožívání Vašeho úspěchu nijak kazit, ale tři měsíce bez drog je velmi krátká doba k tomu myslet si, že je vyhráno. Závislost je velice záludná a ráda si počká na dobu, kdy si člověk začne myslet, že zvítězil, pak může zaútočit velmi zákeřným způsobem, často znova a znova a pokoušet se člověka, jeho mysl a kontrolu všemi možnými způsoby oslabit, bohužel často úspěšně.
Nechci Vám nic vnucovat, jen jsem přesvědčen, že s poradenstvím odborníka by mohla být Vaše cesta bezpečnější, klidnější, věřím, že i radostnější a hlavně, že by se Vaše šance na stabilní dlouhodobou abstinenci mohly několikanásobně zvýšit. Odborník vůbec nemusí být jednoznačně jenom lékař, ale nejlépe pracovník některého zařízení zabývajícího se drogovou problematikou, popřípadě obojí zároveň.
Přeji Vám mnoho úspěchů ve všem Vašem dalším počínání,
budeme moc rádi, když nám kdykoli napíšete, jak se Vám dál daří.
Amrit Sen.