piko
ivas
ahoj mam takový dotaz ohledně pervitinu. S přítelem sme 8 let ze začátku sme si dali tak 1x za půl roku, pak 1x za měsíc...týden a momentálně jedeme v kuse třeba 6 dní v týdnů. Úplně mi přijde že sem se s tím naučila fungovat mezi normálními lidmi ale jakmile jsem den nebo dva bez dávky ( spolu s přítelem) prostě vynecháme nemůžeme se absolutně snést, celou dobu nás provází neskutečné hádky kvůli hovadinam, ale opravdu velké, ale jen do té doby než opět něco máme. Pak je vše úplně super milujeme se atd. Nemluvím o tom že přátele skoro nevídáme a brutálního hubnutí si už leckdo všímá. Tudíž nevím jestli už je to závislot či jen prostě záliba. stavy typu jako šílená deprese, neskutečný brek kvůli hovadině, bezmocnost to je celkem běžné..Partner normálně funguje v práci je jeden z nejlepších mezi lidmi oblíbený komunikativní. Nikdo by to do něj neřekl. Myslím že bychom dokázali přestat společně ale ta touha po tom si píchnout je strašně silná.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
To jak popisujete Váš vztah, je u párů na drogách celkem běžné. Takto popisuje většina párů své fungování... Buď je hodně dobře a prožívají nepopsatelné porozumění a blízkost nebo naopak nenajdou společnou řeč, která přijde až po další konzumaci, která je opět ,,propojí"...
Tímto vlastně odpovídám i na další otázku, která se týká společného vysazení. Díky neshodám, které na dojezdu prožíváte, to u většiny párů bývá tak, že dříve nebo později po další dávce sáhnou právě proto, že neustojí to ,,oddálení se" a zatouží po blízkosti a porozumění. Je to začarovaný kruh. Pokud byste se chtěli opravdu z drog dostat, rozhodně byste měli větší šanci každý sám za sebe. Zdali pervitin konzumujete po dobu 8let (co trvá vztah), jistě bych to nevnímala již jen jako užívání pro zábavu. Sama uvádíte, že touha po dalším užití je silná a Vy jí vždy podlehnete. Dle toho jak popisujete frekvenci užití, můžete sama vidět vývoj Vaší závislosti. Nejdříve jste konzumovali cca jednou za půl roku, dnes s odstupem času jste schopni týden brát v kuse...Takto to bohužel je.
Pervitin sice není fyzicky návyková látka a nehrozí při jeho samotném vysazení nějaké dramatické abstinenční syndromy, jako je tomu např. u heroinu. Pervitin je stimulant, tělo je až nepřirozeně vybičováno k nadstandartní aktivitě, takže po jeho vysazení zcela logicky je organismus značně unavený až vyčerpaný. Neznamená to ale, že by to bylo v porovnání s heroinem nějak zvlášť snadnější. Naopak. Pervitin je především psychicky návyková látka a vypěstovaný psychický návyk neodezní při detoxifikaci organismu. Chutě na drogu se v různých intenzitách a frekvencích vrací poměrně ještě dlouhou dobu. Toto jsou bohužel momenty, při kterých i ti, kteří se rozhodnout, že již užívat nechtějí, selhávají...
O pervitinu více zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Zbavit se drog není sice snadné, ale zase to není nemožné. Dnes již existuje plno lidí, kterým se to podařilo. Je to, ale běh na dlouhou trať a chce to opravdu silnou motivaci a výdrž. Rozhodně doporučuji spojit se s nějakým odborným zařízením, které pracuje s uživateli drog a více si o Vaší konkrétní situaci pohovořit s odborníkem. Ničeho se nemusíte obávat, dnes je plno možností od neziskových organizací, kteří nabízí nezávaznou, bezplatnou a anonymní pomoc pro osoby s problémy jako jsou ty Vaše. Můžete se pouze dojít poradit a pak se rozhodnout co dál. Léčba závislostí je záležitostí dobrovolnou a záleží tedy pouze na Vás, jak se k tomu postavíte. S terapeutickou podporou byste měli rozhodně více šancí tímto nesnadným obdobím projít snadněji a pro Vás bezpečněji. Zdali byste měli zájem o nějaké kontakty, rádi Vám doporučíme konkrétní zařízení, pokud nám napíšete, o jaká města by šlo... Tak to zvažte.
Zatím se mějte hezky. Pokud budete potřebovat, klidně pište.
S pozdravem Markéta k.