hledám pobyt v komunitě pro bráchu je alkoholik
afrikaramelka
můžete mi poradit místo kde mají odborníci v této oblasti nejvyšší úspěšnost při léčení alkoholika?jako mladiství byl bratr závislí na drogách.od toho mu pomohli v bohnicích.časem se přeorientoval na pití,x krát se léčil po různých léčebnách.bez úspěchu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud se bratr v minulosti léčil se závislostí na drogách, dnes sice drogy nebere, ale nadužívá alkohol, jedná se o tvz. ,,přesmyk" závislosti a nelze toto řešit pouze jako problém alkoholu, ale jako závislost komplexně... Pokud není závislá osoba na primární droze dostatečně odléčena a na léčbu samotnou nenavazuje následná péče ve formě doléčování, bohužel, se toto může stát.
Netuším, do jaké míry má bratr náhled nad současnou situací a jak moc je nakloněn další léčbě. Také neuvádíte, zda jste na toto téma spolu hovořili a jak bratr reagoval...
Nicméně, uvádíte, že byl léčen v PL Bohnice. Předpokládám tedy, že je pro Vás Praha dostupná. Doporučuji se spojit s kolegyní, která se specializuje na prácí s rodinnými příslušníky závislých osob a tam v osobním kontaktu probrali současnou situaci, poradili se jak vhodně bratra namotivovat k další spolupráci atd... Kolegyně po zhodnocení celkové situace jistě doporučí další vhodné kroky či formu léčby. Případně Vás odkáže na vhodné zařízení.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax:  284 824 235
GSM: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email: ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Je třeba se s poradnou během provozní doby spojit a na první konzultaci se předem objednat. Veškeré služby jsou bezplatné. Více informací naleznete v přiloženém odkaze.
http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.