syn užívá marihuanu
Marta
Dobrý den,syn (19 let), užívá příležitostně marihuanu.Mluvili jsme spolu a ví, že s kouřením marihuany nesouhlasím.Nevím, jestli mám zasáhnout nějak razantněji, nebo zajít do poradny, nebo počkat jestli sám \"přijde k rozumu\".Je mi jasné,že pokud bude chtít kouřit dál, těžko mu v tom zabráním.Předem díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Chápu a rozumím Vašim obavám a cením si toho, že se obracíte pro pomoc na naší poradnu.
Váš syn je plnoletý, může si tedy dělat téměř, co chce. Pokud bydlí společně s Vámi, můžete vymezit Vašemu soužití jasné mantinely, na to máte nárok i právo. Ty pak musí syn buď respektovat, nebo může s velkou pravděpodobností, pokud dodržíte dohodu Vy, dojít k tomu, že jej budete muset z domácnosti vyhodit, případně odejde sám. Více nástrojů v ruce, kromě případného přispívání, nebo poskytování některé z forem rodičovského servisu, zřejmě v ruce nemáte. Nevím, jestli ale právě toto bude situace, po které toužíte.
Pokud syn prospívá ve škole i v životě, nemusíte se s velkou pravděpodobností obávat v souvislosti s jeho konzumací marihuany žádných tragédií. Věřte, že například alkohol dokáže být často daleko nebezpečnějším společníkem na cestě životem. Nejsem v žádném případě propagátorem marihuany, ale věřte, je to tak.
Doporučuji Vám pro Váš klid a pro získání objektivnějšího pohledu na věc, poradit se s odborníkem některého ze zařízení zabývajícího se drogovou problematikou ve Vašem okolí, nejlépe Poradny pro rodiče (rodinné příslušníky) a osoby blízké, nebo podobného zařízení. Nejlépe bude se telefonicky objednat a domluvit si schůzku. Navštívit jej můžete i rovnou v provozních hodinách. Služby jsou bezplatné a lze jich využít i anonymě. Tam Vám specialista po seznámení se situací poradí, jaké kroky můžete podniknout ke spokojenosti a klidu vás obou, případně Vám poskytne další vhodné kontakty.
Kontakt na zařízení poblíž Vašeho bydliště:
Poradna pro alkohol, tabák, gamblerství a drogy
Palackého náměstí 38
517 21 Kostelec nad Orlicí
Tel.: +420 494 337 239, +420 494 542 506
kontaktní osoba:
Serbousková Dagmar
serbouskova@zurk.cz
Další vhodné kontakty můžete sama podle oblasti, regionu, nebo typu zařízení vyhledat
na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti pod rubrikou
Mapa pomoci na
www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně
Případně zkusit věřit, že jak píšete, časem příjde syn k rozumu tak, jak jej chápete Vy.
Pamatujte na to, že donucovací cesta je jednou z nejméně účinných.
Přeji Vám klid, rozvahu a úspěch ve Vašem počínání,
Amrit Sen.