Předepíše mi někdo Ritalin?
niveta
Dobrý den, existuje byť jen minimální šance, že by mi psychiatr předepsal ritalin pro potíže v zimním období (lenost a apatie, pro které jsem někdy ani nevstala do práce a neodpověděla ani na jedno vánoční přání...). Měla jsem na to Zoloft, zlepšil mi náladu, ale byla jsem pořád malátná a líná. Až jsem objevila Ritalin a strašně mi pomáhal, na jaře jsem ho bez problémů postupně vysadila. Teď jak se blíží podzim, tak bych si ho zase chtěla sehnat, ale bez předpisu je na mě strašně drahý, proto se ptám. Má to cenu dr. vůbec navrhovat, nebo akorát pojme podezření, že jsem feťačka? Díky předem za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Ritalin Vám nikdo jen tak nepředepíše. Je návykový, bez ohledu na to, že jste ho po nějaké době, co jste ho zjevně bez předpisu brala po nějakou dobu, vysadila... Myslím, že by se u Vás mohlo jednat o sezónní depresivní stavy, na které by Vám mohla opět pomoci antidepresiva. Možná by bylo potřeba říct předepisujícímu lékaři, že jste měla se stávajícími antidepresivy problém - cítila se unavená a malátná. Jsou možnosti změny antidepresiv, například za relativně nová, která by neměla mít tlumivý efekt - účinnou látkou je venlafaxin (léky Velaxin, Olwexya, Effectin...). Obávám se, že požadovat po lékaři, aby Vám předepsal Ritalin, nebude stejně úspěšné. A shánět ho na černém trhu je drahé a nebezpečné. Zvažte tu variantu, že se poradíte s odborníkem o svých nesnázích i o tom, jak na Vás působila antidepresiva. Někdy je potřeba vystřídat dvě až tři varianty antidepresiv případně vyzkoušet jejich kombinaci, aby se stal upravil tak, abyste byla spokojená.
Pokud byste potřebovala doporučit lékaře, se kterým byste to mohla bez obav probrat, znovu napište. A ještě jednou se omlouvám za prodlevu, Váš dotaz byl přidělený kolegovi psychiatrovi, který je velmi zaneprázdněn a bohužel nám tu zlstal takto "viset".