znasilnění
kamil
dobrý dne.
jmenuji se kamil a mám hodně dobrou kamarádku a před pár týdnama se mi svěřila že byl u ní kamarad a koukali na nějaký film.Prej si u teho dali vodku s jusem a pak jí prej znasilnil.Nic si nepamatuje jen prý nějaké sem tam utržky ale nic velkého jen ví že měla jednoho malého panáka.Zajímalo by jí co jí asi mohl dát za nějaké svinstvo do pití,jestli je to vůbec znasilnění protože se probudila po několika hodunach na posteli uplně nahá,jestli vůbec má jít na policii i když je to asi měsíc a jestli jí to mohlo ublížit. poté už kamarada nepotkala telefon si zrušil a nemuže ho sehnat. děkuji za odpověd

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
tou látkou mohl být zcela dobře flunitrazepam (dříve vyráběný v ČR pod názvem Rohypnol) nebo jiné hypnotikum či látka s podobně tlumivými účinky.
Jestli k činu došlo, tak kamarádce zcela jistě ublížilo znásilnění samotné daleko více, než případně použitá uspávací látka.
Následky znásilnění si ženy nosí sebou celý život jako trauma, s různě závažnými následky.
Proto nejdůležitější, co ted' Vaše kamaráka potřebuje, je pomoc. Pomoc psychologickou, případně psychiatrickou, sociální a terapeutickou.
Nejlépe se hned obrátit na některé ze zařízení, či organizaci, které se podobnou problematikou zabývají.
Pokud se na některé z nich Vaše kamarádka sama neobrátí, můžete tak učinit i Vy.
např. na: http://znasilneni.infonia.com/
nebo např.: http://persefona.cz/
Další kontakty najdete:
http://www.stopznasilneni.cz/cz/prakticke-rady/jak-se-vyrovnat
http://www.stopznasilneni.cz/cz/znasilneni/priklady-dobre-praxe-island
http://www.stopznasilneni.cz/
Pokud se celá záležitost udála před časem, zcela určitě upřednostněte nejdříve pomoc kamarádce.
To, zda čin oznámíte na policii, je pouze na Vás a Vaší kamarádce (viz text, v němž je popsáno, na které trestné činy se vztahuje tzv. oznamovací povinnost http://socialnirevue.cz/item/oznameni-trestneho-cinu-a-neprekazeni-trestneho-cinu-z-pohledu-kontaktnich-pracovniku/category/socialni-prace). Nicméně je nutno říct, že tím, že vše oznámíte, se dá předejít do budoucna tomu, aby dotyčný vše zopakoval na někom jiném a zabránit mu v dalším páchání trestné činnosti.
Všechny úkony s nahlášením znásilnění bývají často velmi stresující. Proto nejlépe se telefonicky spojit a domluvit si brzkou schůzku, nebo rovnou zajít do specializovaného zařízení. Služby jsou bezplatné. Tam kamarádce, nebo i Vám odborník poradí, jaké nejdůležitější kroky bude nejlepší udělat, případně pomohou s tím, aby tyto kroky byly co nejméně zátěžové, včetně postupu při nahlašování takovéhoto trestného činu, případně poskytnou další nejvhodnější kontakty, např. na služby v okolí postižené podle lokality, nebo regionu.
Konejte nejlépe (Vaše kamarádka, případně Vy) hned.
Hodně štěstí Vám, a pokud možno klid kamarádce přeji,
Amrit Sen.