Postava
Iwanna
Dobrý den, po dobu 6let jsme s přítelem skoro pokaždé braly pervitin jen o víkendu, dnes to bude 4týdny co jsme si nevzaly ale mám takový pocit že docela přibírám na váze, je pravda, že dlouho hledám práci a většinu času jsem spíše byla doma. Vážila jsem 49-53kg a byla jsem spokojená ale teď...jeden týden 55kg a druhý k 59kg, do ničeho se pořádně nevejdu a pěkně mě to žere...Objevila se celulitida, mám větší zadek a boky...Začala jsem cvičit a nejíst tučná jídla ale příjde mi jako by mé tělo chtělo zhubnout jen když si zase dám...Otázka tedy zní...Je špatné, když si jednou či dvakrát udělám o víkendu juchuchu? Nechutná mi to, můžu se potom pozvracet ale to co je pak...No to je neuvěřitelné...Tak to je vše a děkuji, že jste mě vyslechli...
Iwanna

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Gratuluji k 4týdennímu vysazení. Úbytek tělesné váhy během konzumací pervitinu je celkem běžný jev. Také je běžný jev, naopak nárůst váhy při vysazení. Organismus je díky užívání vyčerpaný, dává se teď do pořádku, také se vrací chuť k jídlu, která pod vlivem pervitinu mizí. Chápu, že změna postavy pro Vás může být nepříjemnou skutečností. Rozhodně si nemyslete, že udržet si postavu jde pouze pervitinem. Stejně tak, bych neočekávala, že pokud jste 6let byla pravidelným konzumentem, že byste teď mohla dostat své užívání pod kontrolu a brala pervitin nárazově. Pervitin je psychicky návyková látka, chutě na drogu se v různých intervalech a frekvencích vrací. Možná je Vaše touha po zhubnití, pouze ,,převlečená chuť"...Bohužel, experimenty po té vždy jen vedou k tomu, kdy se to opět vymkne z rukou. Pokud Vám záleží na tom, jak vypadáte, nemyslím si, že zrovna uživatelé pervitinu by na tom byli nějak zvlášť lépe. Braní drog obecně, je zátěž pro organismus, též psychiku. Na celkovém zjevu a především zdraví se vše velmi odrazí.
To, že jste zvládla pervitin vysadit je skvělé. Neztrácejte chuť se abstinence vzdát pouze nárůstu váhy. Až se Váš organismus dá postupně do pořádku a zregeneruje se, můžete si svou postavu udržovat sportem a vyváženou stravou. Jistě budete vypadat mnohem zdravěji a budete se i lépe cítit...
Doporučuji se obrátit na odbornou pomoc, dnes již existuje plno ambulantních programů, kam se pouze dochází. Jak jsem již psala, pervitin je především psychicky návyková látka, chutě se vrací, bylo by dobré, abyste více rozuměla tomu, co se s Vámi děje a bude dít... S odbornou pomocí, byste měla rozhodně větší šanci tímto nesnadným obdobím projít snáze. Pokud byste měla zájem o nějaké vhodné kontakty, napište, jaká máte města dobře dostupná, rádi Vám vhodné zařízení doporučíme.
Zatím se mějte hezky, držte se, pokud budete potřebovat, klidně pište.
S pozdravem Markéta K.