marihuana
petr
dobry den chcise zeptat kouřil jsem marihuanu tak 7 let skoro denně 5 jointu, a před 4 roky tak jsem bral i pul roku tak pervitin nikdy nitrožilně,jen šnupanim nebo kouřenim, ale ten už 4 roky neberu, s travoujsem sekl tak 4 měsice i s kouřenim cigaret, je mi 25 let, vim žena to nikdy užnesahnu, nanic z toho, jenom si na to vzpomenu a je mi blbě, a chi se zeptat jakejdopad tohle všechno mělo na muj zdravotnistav, jestli jsem už odpesanej, jestli se nemužu dožit aspon 70 let, vite jak to mysli,,podstupil jsem hodnělekařskych vyšetřeni a pry dobry, ale ja jsem z toho pořadnějaky nervozni,

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petře.
Tak nejdříve gratuluji k dobrému a rozumnému rozhodnutí. Vzdát se pervitinu, stejně tak marihuany a cigaret a je rozhodně odvážný počin, který se ne každému podaří...
Bohužel, není v našich schopnostech, stejně tak možnostech, takto na dálku určit, jak jste na tom po fyzické stránce a kolika se dožijete let. Uvádíte, že jste podstoupil různá lékařská vyšetření a vše je v pořádku. Z toho bych tedy vycházela a zbytečně se nestresovala. Uvedené drogy, které jste užíval, samozřejmě mají vliv, i na psychickou stránku. Je tedy možné, že se Vaše konzumace trochu odrazila na Vašem prožívání a psychice. Ale i s tím se dá něco dělat.
Doporučuji se obrátit na odborné zařízení, které se specializuje na uživatele nelegálních drog a o všem co se Vám momentálně honí hlavou a to o co prožíváte si pohovořit. Věřím, že pokud si doplníte chybějící informace o tom, jak to je, když se drogy vysadí, setkáte se s lidmi, kteří jsou na tom obdobně, by Vás přinejmenším mohlo uklidnit, že to co se teď děje, patří k odvykacímu stavu, který může ještě nějakou dobu trvat. Také, když potkáte lidi, kteří mají již delší časový úsek abstinence za sebou, Vy uvidíte, že normálně žijí a fungují, jistě by to pro vás bylo motivující v tom smyslu, že byste viděl, že to opravdu jde...
Pokud byste měl zájem o nějaký konkrétní kontakt, tak napište ještě jednou a uveďte, o jaké města by šlo, rádi Vám nějaké zařízení a vhodnou odbornou pomoc doporučíme.
Zatím se mějte hezky. Přeji hodně sil a ozvěte se, pokud bude třeba.
S pozdravem Markéta K.