neco
nekdo
dobry den
chtela bych se zeptat jestli tyto latky ktere uvadim ve skryte poznamce muzou byt navykove pri normalnim uzivani predepsanem doktorem plus pri aplikaci nosem a zvysenych davkach misto 1 tablety 2... dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
tyto léky by návykové být neměly, i když u prvního léku uvádí výrobce při náhlém vysazení možné stavy, připomínající abstinenční syndrom (objevily se však jen u malého počtu pacientů). Není mi moc jasné, proč užíváte nebo chcete užívat tyto léky nosem, jaký to má význam. Jsou určeny k užití polykáním a tak mají také nejlepší účinek. Co se týče zvýšené dávky, rozhodně bych nedoporučovala navyšovat si dávku u psychofarmak sama, vždy je třeba zkonzultovat to s psychiatrem, který Vám léky předepsal. Pokud Vám jím daná dávka nestačí, jistě nebude problém vyjednat změnu. Měl by to ale rozhodně vědět, jinak Vám pak těžko může pomoct, kdyby nastal nějaký problém.