MDMA a srdeční arytmie
Petr
Dobrý den,
cca jednou do měsíce si dám MDMA (čistou extázi). Nedávno jsem si při měření tlaku všiml značně nepravidelného tepu. Zašel jsem si raději k doktorovi, ten mi dal na den holtera a výsledek je, že nic vážného nenašel, ale tep prý skutečně trochu rozhozený mám - bát se ale nemám. Prý jen dostanu nějaké léky aby se to sklidnilo. Až teď mě napadlo, zda by to nemohlo souviset právě s MDMA. Na druhou stranu jsem se dočetl, že důsledkem MDMA bývá kromě arytmie i zvýšený tlak, který já mám ale spíše nízký (průměrně 115/60). Myslíte, že by ten nepravidelný tep mohl s užíváním MDMA souviset? (naposledy jsem měl cca 3 týdny zpátky) Pokud ano, mění to něco na tom, že je podle doktora má arytmie neškodná? A je pro mě užívání riskantní? Předem moc díky za odpovědi!

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si důvěry, s jakou se obracíte na naši poradnu. Vaše potíže nemusí, ale spíš mohou s užíváním MDMA souviset. Odpověd' lékaře, že je Vaše arytmie neškodná, může zejména zcela měnit skutečnost, že lékař zřejmě netuší, že MDMA užíváte. Také je pravděpodobné, že naměřené hodnoty v době maximální intoxikace a také v době nástupu útlumu mohou být zcela rozdílné, byť k dostatečnému náhledu na váš zdravotní stav víceméně nezbytné. Během vašeho jednodenního monitorování je lékař jen těžko mohl získat. Pokud jste si nevzal Holterův monitor na screening tlaku a pulsu také na party, včetně Vaší obvyklé dávky extáze, neměl lékař šanci udělat si o Vaší situaci zcela dostačující reálný obraz.
Proto si troufám domnívat se, že je dost dobře možné, že je užívání extáze i dalších drog pro Vás riskantní, nevylučuji že možná i velmi riskantní.
Proto Vám doporučuji vybalit před lékařem buď karty nastůl, nebo zcela vynechat užívání drog. Pokud to není ve Vašich silách, radím Vám, abyste se kontaktoval s odborníkem některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Tam Vám jeho pracovník navrhne, jaké nejvhodnější kroky pro nápravu a ošetření situace můžete podniknout, případně Vám poskytne další vhodné kontakty na specialisty. Všechny tyto služby jsou bezplatné a lze je poskytnout i anonymně. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín návštěvy, zajít tam můžete i rovnou v provozních hodinách služby. Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi vám vhodný kontakt pomůžeme najít, případně jej můžete vyhledat sám v Databázi kontaktů Drogového serveru:
www.drogy.net/databaze-kontaktu Otevřít odkaz v novém okně,
nebo na webu Národního monitorovacího střediska pod rubrikou
Mapa pomoci na
www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně.
V obou případech můžete hledat podle oblasti, regionu, typu, nebo názvu zařízení.
Jste li z Prahy nebo okolí, můžete se obrátit na kontaktní centrum, poradnu, nebo na některé z dalších zařízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto poradnu.
Kontakt: http://www.sananim.cz/
Napište, jestli Vám byla naše odpověď užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Hodně štěstí a vše dobré přeji,
Amrit Sen.