pritel huli
veronika
Dobry den,
rada bych vas poprosila o radu. Mam pritele kterym jsem uz dlouho chtela bych s nim jednou mit rodinu ale je vec ktera me vadi a nedokazu ji prehlizet muj pritel totiz kouri travu. Ano taky jsem si ji dala ale trikrat ctyrikrat ale nemusim ji. S pritelem jsem to nekolikrat probirala ale on to bere stejne jak chlast a koureni. Vyzkousela jsem cokoliv i to aby se rozhodl jestli ja nebo trava ale nic se nezmenilo. Rekl ze chce oboje. Jednou mi slibil ze prestane ale pak to nedokazal. Zatim nechodi na nase chuzky zhuleny ale co az budem spolu zit? Huli uz asi 5 let drive uzival i pervitin ale prodelal leceni a uz s tim zkoncil. Po pravde se v nem nevyzna jednou prizna ze je zavisly a pak to zas popre. Pritel huli s prateli a ty maji na nej velky vliv. Dokaze pri nehulit az 6dni ale je taky schopny hulit kazdy den. Kdybych pritele skutecne nemilovala ukoncila bych nas vstah ale to ze vim ze se navzajem skutecne milujem me to nedovoli... Jsem skutecne bezradna... Dekuji vam za odpoved i za pripadnou radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Veroniko.
Chápu, že Vás přítelova minulost /pervitin/ a současnost /marihuana a alkohol/ znejišťují a jistě máte v sobě plno nezodpovězených otázek, na které hledáte odpovědi... Tímto internetovým způsobem máme možnosti poněkud omezené, jistě by bylo účinnější využít poradenství v osobním kontaktu a probrat vše co je třeba. Být ve vztahu se závislou osobou není snadné. Přinejmenším je dobré vědět, co vše Vás může čekat, čemu se vyvarovat, jak příteli účinně pomoci a sobě neublížit...
Myslím, že doplněním informací, by pro Vás celá tato záležitost mohla být - více čitelnější. Možná byste se po té v sobě pevněji rozhodla, co vlastně chcete, co od vztahu čekáte, apod...
Veškeré zařízení pracující s uživateli nelegálních drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky, partnery a další blízké osoby. Jsou to služby bezplatné, nezávazné a v mnohých případech jdou využít i zcela anonymně. Nebojte se jich využít. Postačí, když nám napíšete, jaká města máte dobře dostupná. Rádi Vám konkrétní zařízení doporučíme.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na kolegyni, která se práci s blízkými osobami uživatelů drog  zabývá. Zde kontakt.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
/poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy/
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM:  739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Na konzultaci je nutno se předem telefonicky objednat. Více informací naleznete v přiloženém odkaze:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.