závislost na léku TRAMAL
Arne
MAnželka po dobu dvou let pravidelně užívá kapky proti bolesti TRAMAL. Od malých dávek 2x denně se dopracovala až na několikanásobné doporučené maximální denní dávky. Teď již nepotřebuje TRAMAL proti bolesti ale proto, že jej POTŘEBUJE. Jsou dostupné nějaké informace k odvykání na tuto látku? Můžete nám poradit nejvhodnější postup odvykání? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejvhodnější postup by vám asi doporučil lékař, který manželce tramal preskribuje. Asi má taky nějaký důvod proč ho předepisuje a ten by se také měl stát součástí rozvahy o jeho vysazení. Existuje také varianta, že Tramal, i když v dávkách mnohonásobně převyšující terapeutické, je nejvhodnější variantou. Ostatně ta vysoká dose po letech užívání není u tohoto typu farmak vyjimečná. Vzpomínám si jak mi kamarád líčil jak chodil pro jednoho pacienta pro morfium s ruksakem. A v danou chvíli pro toho pacienta jiná varianta neexistovala. Tím ale nechci říct, že je to takhle v pořádku. Pokud vy a hlavně vaše žena budete chtít najít variantu jak to změnit - tak je možné takovou variantu hledat. :-) Kdyby bylo třeba, klidně se ozvěte.