jak ztoho ven
pavel
mam problem z pernikem .dostala me do toho moje bejvala manzelka a ja nevim jak se z toho dostat.nechci na zadnou kliniku,detox ani doktora,jen radu.jsem uz 15let zamestnan u jedne firmy a mam deti ve stridave peci mam strach ze o to vse prijdu.beru tu jehlou do zil uz asi 5 let.v tydnu co mam deti tak me vubec piko nezajima ,ale v tydnu co jsem sam tak mam deprese a prvni jdu pro fet.nevim co mam delat.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás
a cením si toho, že uvažujete o cestě, jak se zbavit drog. 5 let nitrožilního užívání pervitinu, to už opravdu nepůjde jen tak. Rozhodne te li se se sebou a svou závislostí na drogách něco dělat, máte před sebou dlouhodobou a nelehkou cestu k úzdravě. O děti a o práci nepřijdete pouze v případě, rozhodnete li se léčit. Čím dříve, tím lépe. Protože se dá předpokládat, že se problém dříve nebo později projeví i v týdnech, kdy děti máte u sebe nebo v zaměstnání... situace v případě nitrožilního užívání nemůže být prostě dlouhodobě udržitelná.
Existuje několik forem léčby a to jak pobytových ve zdravotnických zařízeních, nebo v terapeutických komunitách, tak stacionárních, kdy budete zpočátku každý den, kromě víkendů docházet do terapií některého ze zařízení zabývajícího se drogovou problematikou, nebo léčby ambulantní, kdy klient - pacient dochází ve smluvené dny do ordinace odborníka. Bez detoxu se ale neobejdete, nebývá dlouhý a bez něj Vás do léčby nepřijmou. Budete ve velké výhodě, když se rozhodnete pro léčbu zcela sám, než Vás případně semelou okolnosti. Můžete dostat pracovní neschopnost, většina zaměstnavatelů klienty léčeb, pokud se rozhodli sami i úřady a další instituce v léčbě podporují s respektem. Zaměstnavatel se nemusí o léčbě dozvědět hned, z praxe víme, že bývá lepší, když si člověk, který se jde léčit, vykomunikuje okolnosti sám, nemusí tomu tak ale bezpodmínečně být a nemusí o tom zdaleka vědět každý. Nejlepší bude, když se neodkladně seberete a telefonicky si domluvíte schůzku v některém ze zařízení zabývajícího se problémy souvisejícími s užíváním drog ve Vašem okolí. navštívit jej můžete i bez objednání a zcela anonymně. Služba je bezplatná. Tam popíšete svojí situaci a odborník Vám poradí, jaké nejlepší kroky můžete pro sebe podniknout, případně Vám dají další vhodné kontakty.
Kontakty můžete také sám vyhledat na Mapě pomoci na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy
a drogové závislosti:
http://www.drogy-info.cz/
kde můžete hledat podle regionu, nebo typu zařízení.
Jste li z Prahy a okolí, můžete bezplatně navštívit některé ze zažízení našeho občanského sdružení SANANIM, které provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontakty: http://www.sananim.cz/
Některé další kontakty najdete také i pod odkazy na titulní stránce naší poradny.
Pokud si nejste jistí, jaká služba by ve Vašem případě byla nejvhodnější, podívejte se do rubriky
Pomoc a léčba, zde najdete informace o jednotlivých typech péče.
Napíšete li nám ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Budeme rádi, napíšete li, jestli Vám byla naše odpověď prospěšná a stejně tak odpovíme na Vaše další dotazy.
Seberte všechnu kuráž, stojí to za to. Každý, kdo se nebojí změnit, nebo začít jinak si zasluhuje úctu a obdiv.
Přeji hodně štěstí ve Vašem dalším počání,
vše dobré,
Amrit Sen.