Otazka
lily
Dobrý den chtěla jsem se zeptat jak probíhá léčba závislých na pervitinu,chtěla bych vědět kolik času obnáší a jaká je její úspěšnost.Dála zase k těm boulím,na předkoktí už nemám kam a tak jsem si dala mezi prsty a asi dost rychle,rozlilo se mi trochu pod kůži,už mam 14dní bouli a nevím jak ji odstranit.

Odpověděl: Bára Orlíková
K vašemu prvnímu dotazu - léčba může probíhat různým způsobem, vyžaduje různé množství času a úspěšnost různývch typů léčby je různá :-( Na takovouhle otázku vám těžko někdo dá jednoznačnou odpověď, je to spíš na delší rozhovor, záleží na tom, v jaké jste situaci, jak dlouho berete, jaký je váš zdravotní stav.... Každopádně, možnosti jsou zhruba takovéto - můžete zvolit ambulantní léčbu typu denního stacionáře (terapeutický program přes celý den, ale ubytování doma, v délce cca 3 měsíce) nebo nástup do psychiatrické léčebny zaměřené na léčbu závislostí (rezidenční léčba, v délce od 2 měsíců, obvykle kolem 3 - 6 měsíců) nebo léčbu v terapeutické komunitě (rezidenční léčba, v délce od 6 měsíců, obvykle 8 - 12 měsíců). Ambulantní léčba je vhodná, pokud máte dobré zázemí, máte kde bydlet a ustojíte abstinenci v tom samém prostředí, kde jste brala, což se dá dopředu těžko odhadnout. Léčba v léčebně je další varianta, jde hlavně o to, že jste v jiném prostředí, nemusíte se po dobu léčby pohybovat tam, kde jste brala, většinou je hodně režimově zaměřená, zahrnuje různé terapeutické aktivity. Léčba v komunitě je taky rezidenční a využívá se tam zpravidla hodně skupinové psychoterapie. Je to dlouhodobá záležitost, ale mívá poměrně dobré výsledky. Jenže léčbou to nekončí, musíte si svoji abstinenci uhájit i po příchodu z léčby, v léčbě se s vámi žádný zázrak nestane, pokud to budete flákat a nedáte tomu příležitost. Pokud chcete další informace o možnostech léčby, tak znovu napište. Pokud jste z Prahy, tak se můžete zastavit na motivační skupině, která je pro lidi, co mají zájem dělat něco s tím, že berou drogy, ale zatím neví jak. Skupina se koná každý úterý a čtvrtek od 10.30 do 12 h v Denním stacionáři SANANIM, Janovského 26, Praha 7, můžete tam i zavolat a zjistit si další informace na tel. 220 80 31 30. A k té bouli na ruce - může to být ledacos, podle popisu to není úplně zřejmé, třeba absces, což není žádná velká zábava. Doporučila bych vám si to nechat ošetřit od odborníků, protože by se vás to mohlo sejmout, jsetli se jedná o nějakou vážnejší infekci. To myslím vážně. Když byste nevěděla, kam se obrátit, pište.