špatná aplikace pervitinu
anonymous
Dobrý den asi před pul hodinou sem si při aplikaci Pervitinu projel žílou.a aplikoval drogu asi do svalu či někam kolem žíly udělal se mi tam boule citím brnění v cele ruce a zda se mi že se mi začíná špatně prokrvovat.Prosím pomozte nevíte co stím ?nevím si rady a mam dcl strach existuje nějaká domácí pomoc tzv nějaká domácí lečba nebo co mám dělat ( k doktorovi jít nemohu) díky moc

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Dejte si na postižené místo studený obklad jako minimální prevenci zánětu. Nejspíš jste si nabodl některý nerv. Pokud Vás ruka začne bolet, rudnout, či otékat, nebo dokonce pokud se Vám začne zvedat teplota, budete muset tak, jako tak k lékaři jít. V opačném případě se Vám může udělat nebezpečný abces, který neléčený může přejít ve flegmonu. Případy, kdy je pak nutné končetinu amputovat nejsou tak vzácné, v extrémních případech se dá na komplikace vyvolané neošetřeným postupujícím procesem i zemřít. I po záchraně končetiny se celkem často stává, že i po dlouhodobé léčbě antibiotiky v kombinaci s chirurgickým ošetřením postiženého místa a použitím "višňáku", nebo ještě účinnějších protizánětlivých mastí může takto vzniklý vřed zůstat otevřený až do konce života. Píšete, že nemůžete k lékaři, nevím, jestli kvůli pojištění, ztrátě dokladů, nebo průkazu pojištěnce, ale i tak je každý lékař povinen Vás ošetřit. Proto Vám v každém případě doporučuji (teď se prosím nezlobte, nechci situaci nijak bagatelizovat) návštěvu lékaře i v případě, že je na Vás vyhlášeno celostátní pátrání.  Pokud nechcete jít ke konkrétnímu lékaři, či do konkrétní ordinace, či zdravotnického zařízení, jděte jinam, například do některé z pohotovostních ambulancí, kde bude lepší, abyste měl 90 korun na pohotovostní příplatek, pokud jej navštívíte v pohotovostních hodinách. Jinak, jistě víte, stačí 30 korun.
Nezlobte se, prosím, jestli jsem Vás vystrašil, ale opravdu jsem se s mnoha podobnými případy setkal.
Věřím a doufám, že obdobný nebude ten Váš.
Budeme rádi, napíšete li nám, jestli Vám naše odpověd' byla užitečná a odpovíme na Vaše další dotazy.
Přeji vše dobré,
Amrit Sen.