síra při výrobě drog
Pavel
Dobrý den, mám podezření, že jeden z mých zaměstnanců užívá nějaké drogy. Má neuvěřitelné výkyvy v pracovních činnostech. Něvěnoval jsem tomu až takovou pozornost, myslel jsem si, že má nějaké osobní problémy. Ale v místnosti, kde u nás žije jsme našli sklíčko z petriho misky a snad několik stovek sirek s odrolenou sírou. Někdo mi kdysi dávno říkal, že se nějak používá síra při výrobě drog. Mám děti a rodinu a nechci je dostávat do blízkosti lidí, kteří užívají drogy. Proto prosím, zda-li mi můžete moji domněnku potvrdit, jestli je síra doopravdy nějak spjata s výrobou či užíváním drog. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
v dnešních zápalkách není obsažena síra, ale fosfor. Je pravdou, že červený fosfor je nezbytnou chemikálií
při výrobě pervitinu. Ten ale musí být jiné podobě, než v zápalkách. Navíc i fosfor po úpravě a získaný i zněkolika stovek sirek, by stačil k výrobě tak malého množství, že se taková výroba, další spořebované chemikálie, úsilí a čas vzhledem k výsledku v podstatě nevyplatí. Možné však je vše. Chemická směs obsažená v hlavičkách sirek se dá využít i k výrobě výbušniny. Nerozumím tomu, jak píšete, že nechcete, aby Vaše rodina přicházela do blízkosti s někým, kdo bere drogy. Pohybují se děti a manželka po pracovišti?
Mluvil jste již s dotyčným o Vašem nálezu a o Vašem podezření, že bere drogy? Zkuste to a zároveň mu připomeňte, za jakých podmínek jste, či nejste ochoten jej zaměstnávat. V případě, že Vám užívání sám přizná, navrhněte mu léčbu. Na podmínkách trvejte.
Napište nám, jestli Vám byla naše odpověd' užitečná, rádi odpovíme na další dotazy.
Hodně štěstí a krásný zbytek léta přeji,
Amrit Sen.