Jak přesvědčit závislého o nutnosti léčby
Zdena
Dobrý den, syn konzumuje pravděpodobně pervitin. Již v minulosti (asi 5 let), jsme tuto problematiku u vás řešili. Zdálo se, že je vše v pořádku. Ale není. Jsem přesvědčena, že se k tomu vrátil.V podstatě se o tom nechce ani bavit, ale přiznává, že čistý není. Ráda bych vás požádala o radu, jak se mám chovat a přesvědčit jej o léčbě. Vyhrožuje sebevraždou, začíná doma krást a dělá dluhy.Mentálně se zhoršuje a je agresivní.
Děkuji za odpověď Zdena

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že už máte v této oblasti hodně zkušeností. Jistě jste toho spoustu zkusili, něco dříve pomohlo, něco ne. Nerada bych Vás tedy zdržovala nějakými obecnými radami. Nejlepší by bylo zajít se sama poradit k odborníkovi o konkrétní situaci, o tom co dělat právě teď právě v případě Vaší rodiny. Jistě společně najdete nejlepší způsob, jak se synem jednat. Možná se Vám hned nepodaří přimět ho k léčbě, minimálně ale můžete ochránit více sebe a zbytek rodiny a tím, že něco změníte Vy, bude ke změně donucen i syn.
V Olomouci je možné obrátit se na sdružení Podané ruce, www.podaneruce.cz.