konopí
martulkamala
Dobrý den,můj syn je asi pětiletým každodenním kuřákem marihuany,nyní se jí už týden nedotkl.Chtěla bych vědět,jaké mohou být abstinenční příznaky a psychické stavy.Syn má občasný třes,trpí nespavostí,nevolností,také pocitem strachu a občas mluví pro mě nesmyslně,ale jemu to zřejmě smysl dává.Nevím jak mu pomoci i když bych pro něj udělala vše co můžu.Mám jen velkou obavu jestli tyto stavy mají co dělat s abstákem na marihuanu.Moc děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na marihuanu v podstatě nevzniká fyzický návyk. Přesto někteří uživatelé mohou prožívat různé fyzické příznaky, které se dají přičíst spíše stresu, spojenému s náhlým vysazením po tolika letech. Do této kategorie spadá Vámi popisovaný třes, nevolnost. Co se týká nespavosti, ta je poměrně typickým jevem odvykání od marihuany a spánek se také srovnává většinou nejdelší dobu, spolu s náladami. Strach, úzkost, deprese, to vše se může při odvykání objevit. CO se týče "nesmyslného mluvení", nevím přesně , co tím myslíte. Pokud byste ale měla pocit, že by za tím mohly být halucinace, pak by bylo dobré zvážit návstěvu psychiatra. Také se to stává. Vesměs by měly špatné psychické stavy slábnout a do několika týdnů vymizet. Bohužel se tak často u dlouhodobých kuřáků neděje a je třeba nějaké pomoci zvenčí. Záleží na synovi, pokud zatím nikam jít nechce, nechala bych to ještě pár týdnů být, stavy by se ale neměly zhoršovat, spíše naopak.
Pomoci mu můžete nejlépe tak, že s ním budete ochotná kdykoli o jeho stavech mluvit a budete mu k dispozici, pokud by potřeboval cokoli (samozřejmě co bude ku prospěchu) od Vás nebo od odborníka.
Přeji hodně trpělivosti, ať je synovi, a tedy i Vám, brzy lépe.